Калифорнийн цахилгаан автомашины төлөвлөгөө цуцлагдлаа
Сенатын Бүгд Найрамдахчууд өнгөрсөн Пүрэв гарагт Калифорнийн 2035 он гэхэд шинэ бензин хөдөлгүүртэй автомашины худалдааг хориглох дүрмийг түдгэлзүүлэх санал хураалт хийлээ. Энэ санал хураалт нь 51-44 харьцаатайгаар батлагдсан бөгөөд Конгрессын Хяналтын Акт ашиглан цуцлагдсан байна. Энэ үйлдэл нь агаарын цэвэр байдлын тухай хуулийн хүрээнд олгосон зөвшөөрлийг устгаж байгаа бөгөөд энэ хууль батлагдсанаас хойш 50 жилийн турш хийгдээгүй зүйл юм.
Демократууд шүүхэд хандахаа мэдэгдэв
Калифорнийн захирагч Гэвин Ньюсом болон ерөнхий прокурор Роб Бонта нар Трампын засаг захиргааг шүүхэд өгөхөө мэдэгдсэн бөгөөд энэ үйлдлийг хууль бус гэж үзэж байна. Ньюсом “Энэ нь манай эдийн засаг, эрүүл мэнд, дэлхийн өрсөлдөөн чадвартай холбоотой. Үүний зэрэгцээ, манай улсын аюулгүй байдал болон дэлхий дахинд өрсөлдөх чадвартай байхын тулд шинэчлэл хийх боломжийг хязгаарлаж байна” гэж хэлжээ.
Калифорнийн байгаль орчны төлөвлөгөөний эсрэг олон санал хураалт
Сенат мөн Калифорнийн 2035 он гэхэд шинэ ачааны машины тал хувийг цахилгаан болгох шаардлага болон азотын давхар исэл ялгаруулалтыг хязгаарлах дүрмүүдийг цуцлах санал хураалт явуулсан байна. Эдгээр арга хэмжээнүүдийг дэмжсэн санал хураалт өмнө нь Төлөөлөгчдийн танхимд өнгөрсөн жил батлагдсан бөгөөд одоо Ерөнхийлөгч Трампын зүгээс хууль болгон батлах төлөвтэй байна.
Автомашин үйлдвэрлэгчид цахилгаан автомашины мандатаас болгоомжтой байна
Форд, Хонда зэрэг зарим автомашин үйлдвэрлэгчид Калифорнийн ялгаруулалтын стандартуудыг хүлээн зөвшөөрсөн ч, нийт салбар 2035 оны мандатын эсрэг байр суурьтай байна. Автомашины инновацийн холбоо эдгээр зорилтуудыг “биелэх боломжгүй” гэж үзэж, дэд бүтэц болон зах зээлийн бэлэн бус байдлыг дурдаж байна.
Дүгнэлт
Энэхүү шийдвэр нь Калифорни мужийг байгаль орчны стратегиа дахин боловсруулж, үйлдвэр, үйлдвэржилтийн газруудаас ялгарах хийг бууруулах эсвэл цахилгаан автомашин худалдан авах урамшууллыг нэмэгдүүлэх арга замыг эрэлхийлэхэд хүргэж байна. Гэвч Конгрессын Хяналтын Актын заалт нь Калифорни мужийг өмнө нь цуцлагдсан дүрэмтэй “мэдэгдэхүйц ижил” дүрэм хэрэгжүүлэхээс сэргийлж, хууль эрх зүйн саад тотгор үүсгэж болзошгүй юм. Калифорнийн Агаарын Нөөцийн Зөвлөлийн Дийн Флорез “Бид инновацийн арга замыг хайх ёстой. Гэхдээ томоохон зай гарна” гэжээ.
Эх сурвалж:
California’s Ban on Gas-Powered Cars is Dead
A Congressional move challenges California’s power to enforce its own vehicle emission rules, putting the state’s 2035 gas car phaseout at risk.
Мэдээний дэлгэрэнгүй:
Senate Republicans pull a rarely used lever
Senate Republicans last Thursday voted to repeal California’s rule banning the sale of new gasoline-powered vehicles by 2035. The 51-44 vote, pushed through using the Congressional Review Act, nullifies a waiver granted under the Clean Air Act — something Congress has never done in the law’s 50-year history.
California’s rule was part of an aggressive plan to shift the auto market toward electric vehicles, and 11 other states had intended to adopt it. Together, those states represent about 40% of U.S. auto sales. The decision marks a major victory for the oil and gas industry and a setback for climate advocates hoping to use state-level policy to push the national market toward cleaner technologies.
Democrats cry foul as legal battle begins
Governor Gavin Newsom and Attorney General Rob Bonta said the state would sue the Trump administration over what they called an “unlawful” congressional action. “This is about our economy, it’s about our health, it’s about our global competitiveness,” Newsom said. “It is, Donald Trump, about our national security, and it’s about our ability to continue to innovate and outpace competition all across the globe.”
Legal experts argue that the Congressional Review Act should not apply to California’s waivers, which only affect one state. But Republicans said California’s standards essentially dictated national policy, given how many automakers follow them.
More votes, more damage to California’s climate agenda
The Senate also voted to block California rules requiring half of new trucks sold by 2035 to be electric and limiting emissions of nitrogen oxide, a key contributor to smog. All three measures passed the House earlier this year and are expected to be signed into law by President Trump. In response, Senator Alex Padilla of California placed a hold on several EPA nominees and warned of future retaliation. “All bets will be off” next time Democrats hold a majority, he said.
Industry divided, but skeptical of EV mandate
While some automakers, like Ford and Honda, had agreed to California’s emission standards, the industry as a whole pushed back against the 2035 mandate. The Alliance for Automotive Innovation said the targets were “never achievable,” citing infrastructure gaps and market readiness. Senator Elissa Slotkin of Michigan was the lone Democrat to vote with Republicans, pointing to concerns from automakers in her state.
Final thoughts
The ruling leaves California scrambling to revise its climate strategy. Officials may look to cut emissions from factories and refineries or increase incentives for EV purchases. They may also consider penalties for gas car usage, such as higher registration fees.
But a clause in the Congressional Review Act prevents California from adopting any rule “substantially the same” as the one just repealed — a potential legal roadblock that could tie the state’s hands for years. “We’re going to have to think pretty innovatively,” said Dean Florez of the California Air Resources Board. “But there will still be a massive hole.”