Нисдэг тэрэгний автомат нислэгийн системийн шинэчлэл
Автомат нислэгийн систем гэхээр ихэнх хүмүүс нисэх онгоцны бүхээгт хоёр нисгэгч кофе ууж суухыг төсөөлдөг. Гэвч нисдэг тэрэгний хувьд энэ нь арай өөр. Нисдэг тэрэгний автомат нислэгийн систем нь илүү нарийн физик болон удирдлагын зарчмаар ажилладаг бөгөөд энэ нь нислэгийн ард нуугдсан туслах үүрэг гүйцэтгэдэг.
Эдгээр системийн төвд автомат нислэгийн хяналтын систем (ACS) зэрэг төрөл бүрийн автомат нислэгийн системүүд байдаг. Эдгээр нь автомашины электрон тогтвортой байдлын хяналт, хурдны хяналттай төстэй бөгөөд нисгэгчдэд нислэгийн явцад туслах үүрэгтэй. Энэ нь нисдэг тэрэгний хөдөлгөөн, өндрийг нарийн тохируулах, нислэгийг хялбаршуулах зэрэг үүрэг гүйцэтгэдэг бөгөөд ялангуяа цэргийн ажиллагаа эсвэл аврах ажиллагааны үед хэрэгтэй.
Эдгээр системүүд нь нисгэгчдэд амьсгаа авах боломж олгодог тул үнэтэй байдаг. Зарим алдартай цэргийн нисдэг тэрэгнүүд ч автомат нислэгийн системийг ашигладаг. Энэ нь нисгэгчдийг жижиг зайд чиглүүлэх, радио дуудлагад хариулах, газар дээрх багтай хамтран ажиллахад тусалдаг. Алдаа гаргах боломж маш бага үед ийм дэмжлэг нь урт хугацааны нислэгийн үед ихээхэн ач холбогдолтой байдаг.
Нисдэг тэрэгний автомат нислэгийн систем хэрхэн ажилладаг вэ?

Нисдэг тэрэгний автомат нислэгийн систем нь нэг төрлийн систем биш. Энэ нь олон төрлийн хэрэгслүүдийн нэгдэл юм. Жишээлбэл, дижитал нислэгийн хяналтын систем (DFCS) болон дижитал нислэгийн удирдамжийн систем (DFGS) нь янз бүрийн түвшний оролтыг удирддаг. Эдгээрийн төвд нислэгийн удирдагч (FD) байрладаг бөгөөд энэ нь нисдэг тэрэгний өндрийн, хурдны, чиглэлийн мэдээллийг авч, нислэгийн чиглэлийг тохируулдаг.
Энгийн системүүд нь нисдэг тэрэгний тогтвортой байдлыг хангахад чиглэгддэг. Тэдгээр нь нисдэг тэрэгний хазайлт, өнцөг, чиглэлийг тогтвортой байлгадаг. Жишээлбэл, хазайлтын тогтворжуулагч нь нисдэг тэрэгний хажуу тийш хазайх хөдөлгөөнийг багасгаж, нислэгийг зөөлрүүлдэг. Тогтвортой байдлын нэмэгдүүлэх систем (SAS) нь гэнэтийн салхины нөлөөнд бодит цагийн засвар хийдэг. Энэ нь нисдэг тэрэгний бүх удирдлагыг хянаж байгаа юм биш ч хүнд нөхцөлд ихээхэн тус болдог.
Илүү нарийн системүүд нь нислэгийн олон тэнхлэгийг удирдах чадвартай байдаг. Эдгээр нь нэг тэнхлэгээс эхлээд гурван эсвэл дөрвөн тэнхлэг хүртэл удирдах боломжтой. Гурван тэнхлэгийн автомат нислэгийн систем нь хазайлт, өнцөг, чиглэлийг удирдаж, өндөр эрсдэлтэй нөхцөлд нисгэгчийн ачааллыг хөнгөвчилдөг.
Airbus болон нисдэг тэрэгний автомат нислэгийн технологийн ирээдүй

Зарим технологи олон жилийн турш өөрчлөгдөөгүй хэвээр байдаг ч автомат нислэгийн систем байнга хөгжиж байна. Airbus компани нисдэг тэрэгний автоматжуулалтын хязгаарыг өргөжүүлж байна. Тус компанийн H130 загвар нь гурван тэнхлэгийн автомат нислэгийн системтэй бөгөөд энэ нь нисгэгчдийг хөөрөлтөөс буулт хүртэл дэмжих чадвартай.
H130 систем нь нисгэгчдийг нисдэг тэрэгний хязгаарыг хэтрүүлэхээс сэргийлсэн автомат аюулгүйн системтэй. Аврах эсвэл эмнэлгийн тусламжийн ажиллагааны үед энэ нь нисгэгч болон зорчигчдын аюулгүй байдлыг хангах чухал үүрэг гүйцэтгэдэг.
Энэ системийн онцлог нь технологийг хүний оролцоотой хослуулж, бүрэн автоматжуулалт руу шилжихгүй байхыг зорьж байгаа явдал юм. Airbus компани нисгэгчдийн ачааллыг багасгах, стрессийг бууруулах шинэ технологи, хэрэгслийг бүтээхэд анхаарч байна. H130 нисгэгчдэд энэ нь ядаргаа багатай, илүү сайн бэлтгэлтэй, аюулгүй байдлын өндөр стандарттай байх боломжийг олгодог.
Эх сурвалж:
Do Helicopters Have Autopilot? – SlashGear
Most people know that planes have autopilot, but what about helicopters? They do, and it’s critical to many pilots, but it’s not the same thing as in planes.