Уралдаан дууслаа, Бид (АНУ) ялагдсан. Лити-ион батарейны технологийн хувьд хятадууд ялалт байгуулжээ. Тэд амжилт гаргаж чадах бүтээгдэхүүнээ онцлон сонгож, одоо түүндээ бүрэн ноёрхлоо тогтоосон байна.
CATL Qilin Li-ion battery with 620-mile (1,000 km) range
Хятад улс энэ чиглэлийг маш эртнээс сонгосон
2001 оноос эхлэн Хятад улс лити-ион батарейны салбарт тэргүүлэх байр суурийг эзлэхийг зорьж, үүнийг таван жилийн төлөвлөгөөнийхөө үндсэн хэсэг болгосон. Олон хамтарсан түншлэлийн компаниудыг оролцуулж, тээврийн хэрэгсэл үйлдвэрлэх арга барилд суралцсаны дараа тэд дотоод шаталтын хөдөлгүүртэй (ICE) автомашины технологийн хувьд америк, европчуудыг давах шинэчлэл гаргах боломжгүйг ойлгосон юм.
CATL battery factory, Guiyang, China
Энэ нь 2009 оноос эхлэн цахилгаан машины батарейны үйлдвэрлэлийг хөгжүүлэхэд төрийн асар их дэмжлэг үзүүлэхэд хүргэсэн. Энэ бол “гадаадынхан” анхаарал хандуулаагүй зүйл байв. 2009-2023 оны хооронд Хятадын засгийн газар батарей болон цахилгаан автомашины салбарт нийт 230 тэрбум ам.долларын хөрөнгө оруулалт хийжээ. Энэ нь хямд үнэтэй газар, татварын хөнгөлөлт болон бусад урамшууллын хэлбэрээр хэрэгжсэн. CATL, BYD, CALB, Gotion зэрэг Хятадын тэргүүлэх батарей үйлдвэрлэгчид үүнээс ашиг хүртэж, Хятад болон дэлхийн зах зээлд батарейны үйлдвэрлэлд ноёрхлоо тогтоогоод байна.
Changan Lumin with CALB battery
Нийлүүлэлтийн сүлжээний бүрэн хяналт
Цахилгаан машины батарей үйлдвэрлэхээс гадна Хятад улс батарейны нийлүүлэлтийн сүлжээг бүхэлд нь өөрийн хяналтад авч чаджээ. Үүнд дотоодынхоо түүхий эдээс гадна бусад тивийн нөөцүүд ч багтаж байна.
Энэ бол нэг жишээ: Хятадын хяналтад хэсэгчлэн эсвэл бүрэн байдаг компаниуд ирэх арван жилд Африкийн нийт литийн 90%-ийг олборлон үйлдвэрлэнэ! Үүнээс гадна, Хятадын цахилгаан машины батарей үйлдвэрлэх хүчин чадал дэлхийн эрэлтийг аль хэдийн 400%-иар давсан байна.
CATL battery factory, Liyang, China
Хятадын цахилгаан автомашинууд яагаад ийм хямд байдаг нь гайхмаар зүйл үү?
Энэ нь Хятадууд цахилгаан автомашинаа яагаад хямд үнээр борлуулж чадаж байгааг тайлбарлаж байна – батарей үйлдвэрлэхэд шаардлагатай бүх материалуудыг засгийн газар нь санхүүжүүлж, дэмжлэг үзүүлсэн байдаг. Энэ нь тэдэнд үнийн давуу тал олгож, үйлдвэрлэлийн хэт хүчин чадалтайгаа хослон, цахилгаан автомашинаа дэлхийн олон орны экспортын зах зээлд илгээх боломжийг олгож байна.
BMW Li-ion battery plant, Woodruff, South Carolina, USA
Бид (АНУ) үүнийг зогсоохын тулд юу хийж чадах вэ?
Шингэн электролит бүхий лити-ион батарейны хувьд уралдаан үндсэндээ дууссан ч бид бууж өгөх ёсгүй. Бид өөрсдийн лити-ион батарей үйлдвэрлэх үйлдвэрүүд болон нийлүүлэлтийн сүлжээг байгуулж, цахилгаан автомашины салбарт улс төрийн шалтгаанаар тасалдуулах боломжгүй тогтвортой батарейны эх үүсвэрийг хангах хэрэгтэй.
“Инфляцийг бууруулах тухай хууль” нь АНУ-д лити-ион батарейны үйлдвэрүүдийг байгуулахад асар их хөрөнгө оруулалт хийж, энэ зорилгыг бодит болгоход түлхэц үзүүлээд байна. Гэсэн хэдий ч, бид лити-ион батарейнууд гүйцэтгэлийн хязгаарт хүрч байгааг ойлгож, үүнээс цааш хөгжих цаг болсон гэдгийг ухамсарлах хэрэгтэй.
Ирээдүйд цахилгаан автомашины батарей хөгжүүлэх дараагийн шатанд шилжих нь чухал. Энэ бол хатуу төлөвт батарей бөгөөд энэ талбарт бид Хятадад хөгжлийн давамгайллыг хараахан алдаагүй байна. Энэ нь манай автомашины үйлдвэрлэлийг ирээдүйд хадгалж үлдэх хамгийн сайн арга зам юм.
QuantumScape solid-state battery prototype
Хатуу төлөвт батарей нь цахилгаан автомашины олон асуудлыг шийднэ
Дараагийн үеийн хатуу төлөвт цахилгаан автомашины батарейнууд өнөөгийн цахилгаан автомашины тулгарч буй олон хүндрэлтэй асуудлын шийдэл болно. Эдгээр батарей нь илүү хурдан цэнэглэгдэж, эрчим хүчний нягтаршил нь өндөр тул хөнгөн байх бөгөөд өнөөгийн лити-ион батарейнаас хамаагүй аюулгүй байх болно. Энэ нь дулааны гинжин урвал үүсэх боломжийг бүрмөсөн арилгана. Үүнээс ч илүү давуу тал нь хатуу төлөвт батарейд Хятадын бараг бүхэлд нь хянаж буй графит шаардлагагүй юм.
1,000 миль зай туулж чадах, тавхан минутын дотор цэнэглэгдэх, ердийн жинтэй, галын аюул багатай цахилгаан автомашиныг төсөөлөөд үз дээ. Энэ нь цахилгаан автомашиныг түгээмэл болгоход тулгарч буй ихэнх асуудлыг шийдэх болно!
QuantumScape solid-state battery lab
Бидэнд цаг байхад хатуу төлөвт батарейн хөгжүүлэлтийн галт тэргэнд суух хэрэгтэй
Хатуу төлөвт цахилгаан автомашины батарейг хөгжүүлснээр арилжааны давуу тал олж авахын тулд бид судалгаа, хөгжүүлэлтийн санхүүжилтийг нэмэгдүүлэх, лабораториос гарч буй бүтээгдэхүүний арилжааны процессыг түргэсгэх, мөн эдгээр батарейг аль болох хурдан масс үйлдвэрлэлд бэлэн болгох боломжийг бүрдүүлэх хамгаалагдсан орчин (жишээлбэл, цэргийн холбогдолтой төслүүд) бий болгох шаардлагатай.
Хатуу төлөвт батарейны дараагийн өрсөлдөөн эхэлчихсэн, бид энэ уралдаанд ганцаараа биш.
Батерей үйлдвэрлэгч CATL, автомашин үйлдвэрлэгч BYD-ийг багтаасан Хятадын ивээн тэтгэсэн консорциумаас гадна Японы Toyota, Nissan, Honda болон Солонгосын Samsung компаниуд хатуу төлөвт батарейг идэвхтэй хөгжүүлж байна. Бүх хөгжүүлэгчдийн өмнө тулгарч буй томоохон сорилтууд нь эдгээр батарейг өргөн цар хүрээнд үйлдвэрлэх явцад зардлыг бууруулах явдал юм.
АНУ-д хатуу төлөвт батарейны салбарт хамгийн томоохон оролцогч компани бол QuantumScape бөгөөд тус компани Volkswagen групптэй гэрээ байгуулсан байна. Гэхдээ цаг алга. Samsung 2027 онд үйлдвэрлэлээ эхлүүлэхээр төлөвлөж байгаа бол Toyota, Nissan 2028 оныг онилж байна. Honda хатуу төлөвт батарейны туршилтын үйлдвэрлэлийн шугам барьж, энэ арван жилийн сүүлийн хагаст үйлдвэрлэлээ эхлүүлэхээр төлөвлөж байна.
QuantumScape solid-state battery lab
Дүгнэлт
Одоо эсвэл хэзээ ч биш. Лити-ион батарейны хувьд хятадууд бидний байр суурийг булаасан ч бидэнд хатуу төлөвт батарейны уралдаанд тэргүүлэх боломж одоо ч байна. Цаг хугацаа хурдтай өнгөрч байна…