Хятадын нисэх онгоц тээгч хөлгүүдийн хөгжүүлэлт
Ихэнх хүмүүс нисэх онгоц тээгч хөлгүүдийн талаар бодохдоо АНУ-ын тэнгисийн цэргийн хүчний 11 цөмийн хөлгийн талаар санаж магадгүй. Одоогийн үйлдвэрлэгдэж буй загвар нь Gerald R. Ford ангилал бөгөөд 2017 онд ашиглалтад орсон. Гэхдээ АНУ-ын хөлгүүдийн талаар олон нийт мэдээлэл ихтэй байдаг ч бусад улс орнуудад ч мөн адил хөлгүүд байдаг. Хятад, Франц, Энэтхэг, Их Британи, Итали, Орос зэрэг улс орнууд нисэх онгоц тээгч хөлгүүдтэй бөгөөд эдгээр улс орнуудын нийт хөлгийн тоо АНУ-ынхтай адил байна.
Хятад болон бусад улс орнуудад нисдэг тэрэг тээгч хөлгүүд ч байдаг боловч эдгээр нь уламжлалт нисэх онгоц тээгч хөлгүүдээс ихээхэн ялгаатай. АНУ-ын дараа Хятад хамгийн том хөлгийн флоттой бөгөөд энэ нь бусад ямар ч улсаас илүү хурдтай өсөж байна. 2025 оны 6-р сарын байдлаар, Хятад гурван нисэх онгоц тээгч хөлгөтэй бөгөөд өмнөх загваруудаас олон төрлийн сайжруулалттай байна. Энэ нь Хятад улс өөрийн хөлгүүдийг үйлдвэрлэж эхлэхээс өмнө гадаадын улс орнуудаас худалдан авдаг байсантай хамааралтай бөгөөд 13 жилийн өмнө Хятад улсад нисэх онгоц тээгч хөлөг байгаагүй юм.
Хятадын одоогийн хөлгүүдийн нэг нь ЗХУ-ын үеийн хөлгийг шинэчилсэн Type 001 Liaoning бөгөөд энэ нь 2012 онд Ардын Чөлөөлөх Армийн Тэнгисийн хүчний бүрэлдэхүүнд албан ёсоор орсон. Хоёр дахь нисэх онгоц тээгч хөлөг болох Type 002 Shandong нь тус улсын анхны дотоодын хөлөг бөгөөд 2019 оны 12-р сард ашиглалтад орсон. Гурав дахь хөлөг болох Type 003 Fujian нь бүрэн шинэчлэгдсэн бөгөөд Хятадын хамгийн том хөлөг боловч Ford ангилалын хөлгүүдээс жижиг юм. Энэ нь 2024 онд далай тэнгист туршилтаа эхэлсэн.
Ардын Чөлөөлөх Армийн Тэнгисийн хүчний нисэх онгоц тээгч хөлгүүд
USS Gerald R. Ford хөлгийг Хятадын нисэх онгоц тээгч Liaoning-той харьцуулж үзэх нь зохисгүй боловч Хятадын анхны хөлөг сайн дайны хөлөг биш гэсэн үг биш юм. Энэ нь шинэчлэгдсэн боловч 60,000 тонн жинтэй бөгөөд Ford хөлгийн 100,000 тонн жинд хүрэхгүй. Shandong хөлөг ч мөн шинэчлэгдсэн боловч АНУ-ын хамгийн шилдэг хөлгүүдээс бага байна. Гэсэн хэдий ч нисэх онгоц тээгч хөлөг онгоцуудыг хөөргөх, буулгах системийн чанараас ихээхэн хамаардаг.
Хятад улс анхны хоёр хөлөгтөө богино хөөрөлттэй, хязгаарлагдмал буулттай системийг ашигласан бол Fujian хөлөгтөө катапультын тусламжтай хөөрөлт, хязгаарлагдмал буулттай системийг суурилуулсан. Эдгээр гурван хөлөгт цөмийн реактор суурилагдаагүй бөгөөд уламжлалт уурын турбин болон дизель генератороор ажилладаг. Хятад улс 2026 онд ашиглалтад орохоор төлөвлөж буй Type 003 хөлгийн ажлыг дуусгахаар ажиллаж байх зуур Type 004 хөлгийн шинэчлэлтийг эхлүүлсэн.
Өмнөх гурван хөлгөөс ялгаатай нь Type 004 нь цөмийн эрчим хүчээр ажиллах болно. Энэ технологи АНУ-д өргөн тархсан ч Хятад улс 2024 онд газрын дээрх загварыг боловсруулж, цаашид бодит хөлөгт шилжсэн. Хятад улс 2035 он гэхэд зургаан нисэх онгоц тээгч хөлөгтэй болох зорилготой бөгөөд одоогийн хөлгүүдийг маш хурдтайгаар ашиглалтад оруулж байгаа явдлыг харгалзан үзвэл энэ нь бодитой зорилго гэж үзэж байна.
Эх сурвалж:
How Many Aircraft Carriers Does China Have? – SlashGear
When it comes to full-sized aircraft carriers, the People’s Liberation Army Navy of China has three: the Liaoning, the Fujian, and the Shandong.