Сансар судлалын түүхэнд хүн төрөлхтөн боломжгүй мэт санагдаж байсан олон дээд амжилтыг эвдэж чадсан. Үүнтэй зэрэгцэн харамсалтай ослууд ч тохиолдож, дараагийн ололтуудыг илүү үнэ цэнтэй болгожээ. Тэгвэл сансрын аяллын нэг онцлох амжилт бол зөвхөн хөөрөх төдийгүй, Нарны аймаг доторх аяллын туршид ч өндөр хурдтай байж чаддаг хөлгүүд бүтээж чадсан явдал юм.
Олон улсын сансрын станц гэхэд л цагт 28,000 км орчим хурдтайгаар тойрог замдаа эргэдэг. Гэхдээ энэ нь хамгийн хурданд тооцогдох ангилалд багтдаггүй. Одоогоор сансарт бидний бүтээсэн, үүнээс хавьгүй илүү хурдалдаг олон объект бий.
Гэхдээ “сансар” гэж яг юуг хэлдэг вэ? Хэр хурдтай бол “маш хурдан” гэж тооцогдох вэ? Эрдэмтдийн дунд санал зөрөлддөг ч, ерөнхийдөө Дэлхийн гадаргуугаас дээш 80-100 км-ээс эхэлсэн өндөрлөгийг жинхэнэ сансар гэж үздэг. Энэ утгаараа хиймэл дагуулууд сансарт байгаа хэдий ч хамгийн хурдан объектуудын жагсаалтад багтахгүй.
Жишээ нь, Starlink хиймэл дагуулууд тогтмол 27,000 км/цаг орчим хурдтай хөдөлдөг ч тэд хамгийн хурдан ангилалд дөхөх ч үгүй. Харин харьцуулахад, газрын хурдны дээд амжилт бол 1,228 км/цаг бөгөөд, сум дээд тал нь 4,390 км/цаг хүрдэг. Дууны хурд болох Mach 1 нь 1,225 км/цаг гэж үздэг ба түүнийг давах нь техникийн хувьд асар том дэвшил гэж тооцогдоно.
Сансарт хүрсэн эдгээр объектууд бол хүний төсөөллийн хүрээнээс давсан хурдтай, жинхэнэ технологийн гайхамшиг юм.
Аполло 10 хөлгийн команд модуль

Хүн төрөлхтний бүтээсэн, сансарт нэвтэрсэн хамгийн хурдан объектуудын хурдыг ойлгож мэдэрч чадах цорын ганц хүмүүс бол магадгүй Аполло 10 хөлгийн багийн гишүүд байж мэднэ. Тэд анхны сарыг тойрсон, туршилтын буултын нислэгийг хийсэн бөгөөд газардахгүйгээр буултын бүх үе шатыг давтан гүйцэтгэсэн юм. Энэхүү аяллын зорилго нь Сарыг тойрон эргэх, модулийг залгах, улмаар Дэлхий рүү зураг болон мэдээлэл дамжуулах байв.
Гурван гишүүн — Томас Стаффорд, Южин Сернан, Жон Янг нар — энэ үүргийг амжилттай биелүүлж, нэгэн түүхэн амжилт тогтоосон. 1969 оны тавдугаар сарын 26-нд Дэлхий рүү эргэн ирэх үед команд модуль 24,791 миль/цаг (ойролцоогоор 39,887 км/цаг)-ийн хурд хүрсэн нь хүн тээвэрлэсэн хөлгийн дээд хурд болон үлдсэн хэвээр байна. Сернан дахин нэвтрэх үеийн цонхоор харсан сэтгэгдлээ “галан бөмбөлөг дотор сууж буй мэт” хэмээн дүрсэлсэн байдаг. Аполло 10 бол сар луу хийх анхны бүрэн хэмжээнд бэлтгэсэн хүнтэй нислэг байсан бөгөөд хурд нь зөвхөн нэг онцлох зүйл нь л юм. Үүнээс гадна, хамгийн хурдан сансрын обьектуудын дийлэнх нь хүн тээвэрлээгүй гэдгийг ч анхаарах хэрэгтэй.
Пионер 10

Аполло 10 хүн тээвэрлэсэн хөлгийн хувьд дээд хурд тогтоосон бол түүний дараа илүү хурдтай олон автомат хөлгүүд бүтээгдсэн. Тэдгээрийн нэг бол Пионер 10 юм. 1972 онд хөөргөсөн энэхүү хөлөг сансар судлалын хувьд шинэ үеийн эхлэл болж, анх удаа гаднах гарагуудыг судлах зорилготойгоор хөөрсөн. Төлөвлөсөн хугацаа нь ердөө хоёр жил байсан ч эцэстээ 30 гаруй жил сансарт аялжээ.
Пионер 10 Нарны аймгаас гарч, од хоорондын уудмыг чиглэн хөдөлсөн анхны хөлөг болсон. Тэрээр Юпитер, Сатурн, Нептун зэрэг гарагуудыг дайран өнгөрч, мөн анх удаа солирын бүсээр дамжин Юпитерийн гадна орчинд хүрсэн робот хөлөг болжээ.
Энэ бүхнийг цөмийн цахилгаан эрчим хүчээр ажиллуулсан ба Юпитерийн орчимд 140 ваттын эрчим хүчээр ажилласан байдаг. Хамгийн онцлох үзүүлэлт нь, Пионер 10 ойролцоогоор 32,110 миль/цаг (51,682 км/цаг)-ийн зугтах хурдтайгаар хөдөлж, тухайн цаг үеийн дээд амжилтыг тогтоосон явдал юм. 2003 онд Дэлхий рүү сүүлчийн дохиогоо илгээх үедээ 7.6 тэрбум миль (12.2 тэрбум км)-ийн зайд хүрсэн байсан бөгөөд өнөөдөр ч тэрээр сансрын гүн рүү аялсаар байгаа.
Вояжер 2

1970-аад онд НАСА сансарт хоёр ширхэг Вояжер хөлгийг хөөргөсөн бөгөөд тэдгээр нь өнөөдөр аль хэдийн од хоорондын уудмыг зорьж, Дэлхий рүү эргэж ирэхгүй болсон. Эхний үедээ тэдгээр хөлгүүд харьцангуй удаан хурдаар хөдөлж байсан ч өнөөдөр аль аль нь 30,000 миль/цаг (48,000 км/цаг)-аас дээш хурдаар аялж байна. Энэ нь дууны хурднаас 39 дахин хурдан буюу — агаар мандалд ойролцоогоор Mach 39-ийн хурдтай тэнцэх ч, сансарт Mach гэсэн хэмжүүр техникийн хувьд хэрэглэгдэхгүй.
НАСА-гийн мэдээлснээр, Вояжер 2 бол хүн төрөлхтний бүтээсэн, Ураан ба Нептун гарагт хүрч ажилласан цорын ганц хөлөг юм. Түүнчлэн Юпитерийн 14 дэх дагуул, Урааны 10 шинэ дагуул болон 2 нэмэлт цагирагийг нээсэн. Өнөөдөр Вояжер 2 судалгаагаа дуусгаж, ойролцоогоор 35,000 миль/цаг-ийн хурдаар Дэлхийгээс улам холдсоор байна.
Гэхдээ онцлог нэг зүйл нь — жилийн тодорхой саруудад Дэлхийн тойрог зам нь Вояжер хөлгүүдийн чиглэлтэй нийлж, бид тэдэнд ойртож очдог. Учир нь Дэлхий 67,100 миль/цаг (108,000 км/цаг)-ийн хурдтайгаар нарыг тойрон эргэдэг бөгөөд энэ нь Вояжер хөлгүүдээс хавьгүй хурдан гэсэн үг. Иймээс жилийн зарим хэсэгт Дэлхий Вояжерийн араас гүйцэж очих боломжтой болдог нь тун сонирхолтой баримт юм.
Нью Хорайзонс

New Horizons хөлгийг 2006 онд Плуто гарагийг судлах үндсэн зорилготойгоор хөөргөсөн. Гэвч түүний аяллын цаад гол зорилго нь зөвхөн Плутогоор хязгаарлагдаагүй — Койперийн бүс болон түүний нэгэн биет болох Аррокот нэртэй объект руу чиглэсэн. НАСА-гийн мэдээлснээр, Аррокот бол хүний бүтээсэн хөлөг хамгийн ойроос судалсан, хамгийн хол орших биет юм.
New Horizons хамгийн орчин үеийн хөлгүүд шиг хурдан биш ч, хөөрөлтийн үеийн хурд нь дээд амжилт тогтоосон. НАСА энэ хөлгийг “Дэлхийтэй харьцуулахад хэзээ ч өмнө хүрч байгаагүй хөөрөлтийн хурдтай хөлөг” хэмээн тодорхойлсон. New Horizons хөөрөлтийн дараахан 36,400 миль/цаг (58,600 км/цаг)-ийн хурдтай болж, цааш аяллаа эхлүүлсэн.
Хожим нь Юпитерийн татах хүчний тусламжтайгаар хурдаа 45,400 миль/цаг (73,000 км/цаг) хүртэл нэмэгдүүлж чадсан. Ийнхүү аяллынхаа явцад тэрээр Плутогийн дагуулуудын зургийг авч, Плуто гарагийн жинхэнэ диаметрийг (ойролцоогоор 1,470 миль буюу 2,364 км) тогтоосон юм.
New Horizons жил бүр ойролцоогоор 300 сая миль (482 сая км) зам туулсаар байгаа бөгөөд олон даалгаврыг биелүүлсний дараа, зарим үед амрах горимд шилжүүлэн удирддаг. Одоогоор тэрээр Нарны аймгийн гадаад бүсийг үргэлжлүүлэн судалсаар байна.
Вояжер 1

Вояжер хөлгүүд хоёулаа асар хурдан хөдөлдөг ч, Вояжер 1 арай илүү хурдаар аялдаг (гэхдээ ийм өндөр хурдын талаар ярьж буй тохиолдолд энэ “арай” гэдэг нь хэдэн мянган км/цаг гэсэн үг юм). Вояжер 1 нь анх 1977 онд Юпитер ба Сатурн гарагуудыг судлах зорилгоор хөөргөсөн бөгөөд Вояжер 2-тэй ижил загвартай ч, түүний дараа хөөрсөн. Мөн солирын бүсээс Вояжер 2-оос түрүүлж гарсан анхны хөлөг болсон.
Өнөөдөр Вояжер 1 ойролцоогоор 38,210 миль/цаг (61,500 км/цаг)-ийн хурдаар Дэлхийгээс улам холдсоор, дахин хэзээ ч эргэж ирэхгүй аялж байна. Энэ хөлөг 2012 онд од хоорондын уудамд нэвтэрсэн бол Вояжер 2 дараа нь 2018 онд түүнийг дагасан. Түүний одоогийн зорилго бол Нарны аймгийн зах болон түүний цаадах орон зайг судлах юм.
Хурд, аяллын үргэлжлэх хугацаанаас гадна, Вояжер 1 нь 1990 оны хоёрдугаар сарын 14-нд авсан алдарт “Гэгээн Цэнхэр Цэг” (Pale Blue Dot) зургаараа алдартай. Энэ зураг нь Нарнаас 3.7 тэрбум миль (6 тэрбум км) алсад байрлах Дэлхийг нарны туяанд өчүүхэн цэг мэт харагдуулсан түүхэн мөч байв. Тус зураг бол хүн төрөлхтний гараар бүтээсэн хөлгөөс авсан, Дэлхийг харуулсан хамгийн холын дүрс юм.
Стардаст капсул

Ихэнх өндөр хурдтай сансрын хөлгүүд эргэж ирэхээр бүтээгдээгүй байдаг ч Стардаст энэ дүрмээс онцгой. Гадаад төрхөөрөө тансаг биш ч, Стардаст капсулын хувьд функц нь хамгийн чухал байлаа. Түүний зорилго бол Дэлхийн тойрог замаас гаднах орчноос — тодруулбал нэгэн сүүлт оддоос тоосонцор цуглуулах байв. Мөн од хоорондын тоосонцорыг цуглуулах үүрэгтэй байсан бөгөөд энэ ажлаа тусгай өрөвлөг, хөвсгөр материал-аар хийсэн төхөөрөмж ашиглан гүйцэтгэсэн.
Стардастыг 1999 онд хөөргөж, 2006 онд Дэлхийд амжилттай буцаан оруулсан. Нэвтрэх үедээ 29,000 миль/цаг (46,670 км/цаг)-ийн хурдтай байсан нь тухайн үеийн хүний бүтээсэн биетийн дахин нэвтрэх хурдны дээд амжилтыг тогтоосон юм. Гэхдээ энэ нь түүний аяллын хамгийн өндөр хурд биш. Сансарт байх хугацаандаа Стардаст дунджаар 48,000 миль/цаг (77,000 км/цаг)-ийн хурдаар 3 тэрбум миль орчим зам туулсан байдаг.
Дахин нэвтрэх зориулалттай бүх хөлгийн нэгэн адил Стардаст нь халалтын хамгаалалттай бүрхүүл болон шүхэртэй байсан ба эцэст нь АНУ-ын Юта мужийн цөлд ямар нэгэн асуудалгүйгээр газардсан. Өнөөдөр уг капсулыг Вашингтон ДС хотын Үндэсний Агаар ба Сансрын Музейд олон нийтэд үзүүлж байна.
Пионер 11

Хэрвээ танд Пионер 10-ийн 32,110 миль/цаг (51,700 км/цаг)-ийн зугтах хурд гайхалтай санагдсан бол Пионер 11-ийн тухай сонсоод бүр алмайрах биз. Энэхүү 570 фунт (ойролцоогоор 260 кг) жинтэй хөлгийг 1973 онд Сатурн гарагийг судлуулахаар хөөргөсөн бөгөөд эхлээд 1974 онд Юпитер-ийг тойрон өнгөрсөн. Улмаар 1979 онд Сатурнд хүрч, уг гарагийн ойролцоох бүсэд 71,000 миль/цаг (114,000 км/цаг)-ийн хурдад хүрсэн нь хүний бүтээсэн, сансарт нэвтэрсэн хамгийн хурдан объектуудын нэг болгожээ.
Аяллынхаа явцад Пионер 11 Дэлхий рүү олон тооны зураг илгээсэн бөгөөд үүнд Юпитерийн дагуулуудын 200 орчим зураг, Сатурны дагуул болон гарагийн системийн хэдэн зуу гаруй зураг багтдаг. Түүнчлэн Сатурны дагуул Титан-ы температурын талаар мэдээлэл дамжуулсан бөгөөд тухайн үед энэ дагуулын гадаргуу -315°F буюу -193°C байсныг тогтоосон байдаг. Хожим нь Пионер 11 Нептун-ы ойролцоогоор өнгөрсөн дөрөв дэх хөлөг болж (Пионер 10, Вояжер 1, Вояжер 2-ийн дараа) түүхэнд бичигджээ.
1970-аад оны эхэнд хөөрсөн энэхүү хөлгийн сүүлчийн дохио 1995 онд ирсэн бөгөөд энэ нь техникийн зарим мэдээллийг агуулж байв. 2017 онд эрдэмтэд Пионер 11 нь Дэлхийгээс 9.1 тэрбум миль (14.6 тэрбум км) зайд хүрсэн гэж тооцоолсон ч одоогийн хурд нь тодорхойгүй байна.
Галилео

Галилео бол 1989 онд Юпитерийг судлуулахаар хөөргөсөн сансрын хөлөг юм. Энэ даалгавар амжилттай хэрэгжсэн ч, эцэстээ хөлөг Юпитерийн агаар мандалд санаатайгаар осолдсон гэдгээрээ онцлог. Галилео нь Дэлхийгээс шууд хөөрөөгүй — харин Атлантис нэртэй сансрын олон дахин ашиглах онгоцны ачааны хэсэгт суусан байв.
Сансарт гармагцаа Галилео хэд хэдэн анхны амжилтыг үзүүлсэн:
- Сансрын биетийн (астероидын) анхны ойрхон нэвтрэлт, зураг авалт
- Сүүлт од гарагийн агаар мандалд нэвтрэх үзэгдлийг шууд ажигласан
- Гаднах гарагийг тойрсон анхны хүний бүтээсэн хөлөг болсон
Хурдны хувьд ч мөн адил онцгой — түүний нэг зонд Юпитерийн агаар мандалд нэвтрэх үеэр 106,000 миль/цаг (170,000 км/цаг)-ийн хурдтай аялсан байдаг. Нийт 2.8 тэрбум миль (4.5 тэрбум км)-ийн зам туулж, Юпитерийн дагуулуудыг олон удаа ойрхон тойрч судалжээ.
Сүүлдээ шатахууны нөөц багассанаас үүдэн Галилеог Юпитерийн агаар мандал руу зориуд осолдсон бөгөөд энэ нь магадгүй Европа дагуултай санамсаргүй мөргөлдөхөөс сэргийлсэн алхам байсан. Энэ аялал зөвхөн хөлөг төдийгүй, ард нь ажилласан багийн хувьд ч түүхэн байлаа — учир нь Супер Сокер усан бууг зохион бүтээж, хожим нь хөрөнгөтэй болсон цөмийн инженер Лонни Жонсон энэ төслийн багт ажиллаж байв.
Хелиос 1 судалгааны хөлөг

1974 онд Америк, Германы хамтарсан баг Нар болон түүний үйл явцыг судлах зорилгоор 260 сая ам.долларын өртөг бүхий сансрын хөлгийг хөөргөжээ. Энэхүү Хелиос 1 нэртэй судалгааны хөлөг нь гүн сансрыг судлах олон улсын хамтын ажиллагааны үр дүн байсан бөгөөд маш амжилттай хэрэгжсэн. Ирээдүйг харуулсан бүтэц бүхий энэ хөлөгт плазм, сансрын цацраг, электрон, гэрлийн мэдрэгчүүд суурилуулсан бөгөөд ингэснээр Нарны ойролцоох орчны талаар аль болох их мэдээлэл цуглуулах боломжтой болжээ.
Хелиос 1 тухайн үед хүн төрөлхтний бүтээсэн, Нар руу хамгийн ойртсон объект болж, Нарнаас ойролцоогоор 29 сая миль (46.6 сая км) зайд хүрсэн. Энэ үед түүний хурд 148,000 миль/цаг (238,000 км/цаг) байсан нь өмнөх бүх сансрын хөлгүүдийн хурдыг хол хаясан амжилт байлаа. Нарны ойролцоо өнгөрөх үедээ хэт халалтаас хамгаалахын тулд гадаргуу дээрээ тусгалын толь ашигласан бөгөөд энэ нь дотоод тоног төхөөрөмжийг хамгаалж, мэдрэгчүүд шаардлагатай өгөгдлийг цуглуулах нөхцөл бүрдүүлжээ.
Судалгааны явцад Хелиос 1 нэгэн сонирхолтой баримтыг тогтоосон нь — Нарны орчим дахь бичил солируудын тоо Дэлхийн орчноос 15 дахин их байдаг аж. НАСА-гийн мэдээлснээр, Хелиос 1 хөлгөөс ирсэн хамгийн сүүлийн өгөгдөл 1982 онд бүртгэгдсэн бол, сүүлчийн холбоо 1986 онд тогтоогдсон гэжээ. Нарыг тойрон аялж байхдаа 270°F (132°C)-ийн халуунд өртсөн нь хүлээн авагч системд гэмтэл үүсгэж, ажиллагааг нь зогсооход хүргэсэн гэж үздэг. Гэсэн ч өнөөг хүртэл Хелиос 1 хөлөг Нарыг тойрон эргэж байгаа гэж эрдэмтэд үздэг.
Жуно сансрын хөлөг

Өнөөдөр сансарт буй хамгийн хурдан хүн бүтээсэн хөлгүүдийн нэг бол Жуно юм. НАСА-гийн мэдээлснээр, энэ хөлөг 165,000 миль/цаг (265,000 км/цаг)-ийн хурдтай хүрч чаддаг. Жуно нь 2011 онд хөөргөсөн бөгөөд түүний даалгавар бол Юпитерийн системийг гүнзгий судлах. Ромын домогт бурхан Юпитерийн эхнэрээр нэрлэгдсэн энэхүү хөлөг нь гарагийн бүтэц, орчин болон соронзон орон зэргийг ажиглаж, Дэлхий рүү мэдээлэл дамжуулах үүрэгтэй.
Жуно анхны даалгавраа 2021 онд дуусгасан бөгөөд энэ хугацаанд соронзон хэмжигч, радио ба плазмын долгионы мэдрэгч, хэт ягаан спектр хэмжигч, тусгай дуран/камер зэрэг тоног төхөөрөмж ашиглан Юпитерийн олон нарийн үзүүлэлтийг судалсан. Түүний хэвийн хурдаар 150,000 миль/цаг (241,000 км/цаг) гэж бүртгэгдсэн ч энэ нь Юпитерийн татах хүчний нөлөөгөөр ойртож ирэх үеийн хурд байв. Татах хүчийг даван гарахын тулд хөлөг бага зэрэг удааширч, Юпитерийн тойрог замд амжилттай орсон. Нийт аяллын хүрээнд ойролцоогоор 1.8 тэрбум миль (2.9 тэрбум км) зам туулсан байна.
Жуно нь Юпитерийг тойрон хагас зууван замаар эргэлддэг бөгөөд хөлөг гарагаас холдож, дахин татагдан эргэж ирэх хэлбэрийн хөдөлгөөнтэй. Энэ бүхнийг ихэнхдээ автомат удирдлагаар гүйцэтгэдэг бөгөөд нэг команд Дэлхийгээс илгээхэд 48 минут, хариу хүлээн авахад дахин 48 минут зарцуулдаг. Жуно хэд хэдэн судалгааны үүргийг амжилттай биелүүлсэн бөгөөд одоо ч идэвхтэй ажиллагаатай. Одоогийн даалгавар нь 2025 онд дуусах хуваарьтай байгаа.
Паскал B таг — Operation Plumbbob-ийн домогт тэсрэлт

Хүн төрөлхтний бүтээсэн сансрын хөлөг сансарт 100,000 миль/цаг (160,000 км/цаг)-аас дээш хурдаар аялж чаддаг нь гайхалтай. Гэхдээ ийм хурдад хүрсэн нь зөвхөн сансрын хөлөг байсангүй — гудамжны домог мэт яригддаг нэгэн түүх ч энэ жагсаалтад багтдаг. НАСА-гийн Jet Propulsion Laboratory энэ түүхийг албан ёсоор домог хэмээн үздэг ч, Pascal B Cap хэмээх обьектийг сансарт нэвтэрсэн хамгийн хурдан хүний бүтээлүүдийн нэг хэмээн жагсаалтад оруулсан байдаг. Зарим эх сурвалжид дурдсанаар энэ таг 150,300 миль/цаг (242,500 км/цаг) хүрсэн байж болзошгүй бөгөөд тухайн үед ойролцоо байрлуулсан камерын нэг секундэд буулгах фреймийн тоонд тулгуурлан ийм тооцоо хийсэн байна.
Түүх нь ингэж эхэлдэг: 1957 онд хэрэгжүүлсэн цөмийн туршилтын Operation Plumbbob-ийн хүрээнд 29 удаагийн газрын гүн дэх дэлбэлэлтийн нэг нь Pascal B Cap хэмээх ган тагийг агаарт цацан хаясан байна. Энэ дэлбэрэлт тийм хүчтэй байсан тул уг таг Дэлхийн зугтах хурдаас 6 дахин их хурдаар хөөрсөн гэж үздэг.
Мэдээж, энэ таг нь сансарт явахаар бүтээгдээгүй — жолоодлого, хамгаалалтын төхөөрөмж огт байгаагүй бөгөөд түүний хувь заяа өнөөг хүртэл маргаантай хэвээр. Зарим нь таг агаарт шатаж үгүй болсон гэж үздэг бол зарим нь үнэхээр сансарт гарсан гэж итгэдэг. Ямартай ч энэ явдал бол хүний бүтээсэн объект санамсаргүйгээр түүхэн хурдад хүрч магадгүй болсон хамгийн этгээд бөгөөд сонирхолтой туршилт байлаа.
Хелиос 2 судалгааны хөлөг

Хелиос 2 бол өмнөх Хелиос 1-ээс нарны ойролцоо илүү дөхөж, илүү хурдтай аялсан судалгааны хөлөг юм. Хелиос 1-ийг 1974 онд хөөргөсөн бол, Хелиос 2 нь 1976 онд хөөрч, Нарт ойролцоогоор 27 сая миль (43 сая км) хүртэл ойртож чадсан нь тухайн үеийн дээд амжилтыг эвдсэн. Гэвч энэ амжилт урт настай байсангүй — 1980 оноос зарим төхөөрөмж нь доголдож эхэлсэн бөгөөд 1981 онд бүрэн унтраажээ. Судалгааны багийн зүгээс дараа дараагийн хөлгүүдийн радио дохиотой зөрчилдүүлэхгүйн тулд Хелиос 2-ыг идэвхгүй болгосон байна.
Харин хурдны тухайд гэвэл, Хелиос 2 207,408 миль/цаг буюу 92,720 метр/секунд-ийн хурдад хүрсэн гэдэг. Энэ нь маш өндөр үзүүлэлт бөгөөд Нарт ойртох тусам татах хүч нэмэгддэг тул сансрын хөлөг тойрог замаа хадгалахын тулд улам хурдан хөдлөх шаардлагатай болдог. Технологийн хувьд одоо хуучирсан ч, Хелиос 2-ийн тогтоосон амжилтууд 2018 онд л нэг хөлгөөр давтагдсан нь түүнийг хэр хэмжээнд хүрснийг харуулж байгаа хэрэг юм.
Паркер Нарны Хөлөг

Гэрлийн хурдтай аялна гэдэг нь одоогоор зөвхөн шинжлэх ухааны уран зөгнөл мэт санагддаг. Гэхдээ Паркер хөлгийн хувьд энэ ойлголт бодит байдалтай маш ойрхон байна. Хэдий гэрлийн хурдад хүрээгүй ч, Паркер Нарны Хөлөг нь сансарт хөөрсөн хүн бүтээсэн хамгийн хурдан объект болж, бүх дээд амжилтыг эвдсэн юм. Хөөргөгдсөнийхөө дараа уг хөлөг Нарны атмосфер дундуур 430,000 миль/цаг (ойролцоогоор 692,000 км/цаг) хурдтайгаар нэвтэрсэн нь урьд өмнө хэзээ ч хүний бүтээсэн ямар ч төхөөрөмж хүрч байгаагүй хурд байлаа.
Паркер нь сансрын түүхэнд хөөргөсөн хамгийн чухал судалгааны хөлгүүдийн нэг бөгөөд олон дээд амжилт тогтоосон. Үүнд, Нарт хамгийн ойртсон хөлөг болсон явдал багтана. 2018 онд Хелиос 2-ийн амжилтыг эвдэж, Нарнаас 15 сая миль (24 сая км)-ийн дотор ирсэн бол 2024 онд энэ зайг 3.8 сая миль (6.1 сая км) хүртэл багасгасан.
Мэдээж энэ нь бидэнд хол мэт сонсогдож болох ч, ийм ойртсон нөхцөлд хөлөг 2,500°F (1,370°C)-ийн халууныг тэсвэрлэн ажиллах шаардлагатай болсон. Паркер хөлөг нь өдгөө Нарны дээд агаар мандал буюу корона-г туулж чадсан бөгөөд энэ нь техник талаасаа хүн төрөлхтөн “Нарт хүрсэн” анхны тохиолдол болсон гэсэн үг юм.
slashgear.com