in

B-52 бөмбөгдөгч онгоцны далавч дээр дугуй яагаад байдаг вэ?

B-52 бөмбөгдөгч онгоцны далавч дээр дугуй яагаад байдаг вэ?

Б-52 бөмбөгдөгч онгоцны далавч дээрх дугуйнуудын нууц

Тэнгэрт нисэж буй ямар ч онгоцыг харахад ихэвчлэн их бие болон хоёр далавчийг нь харж болно. Ихэнх онгоцны хувьд буух төхөөрөмж нь их биеийн доор байрладаг. Гэвч АНУ-ын Агаарын хүчний 70 гаруй жилийн туршид ашиглагдаж буй алдарт Boeing B-52 Stratofortress бөмбөгдөгч онгоцны хувьд далавч дээрээ дугуйтай байдаг нь сонирхолтой. АНУ-ын хотуудын дээгүүр ховорхон харагддаг ч одоо ч 76 Б-52 онгоц АНУ-ын урт хугацааны бөмбөгдөгч онгоцны флотод үйлчилж байна.

Б-52 онгоц нь анх танилцуулагдсанаас хойш олон шинэчлэлт хийж, орчин үеийн шаардлагад нийцүүлэн сайжруулсан бөгөөд 2050-аад он хүртэл ашиглагдах боломжтой гэж үздэг. Энэ нь 100 жилийн настай ажиллах чадвартай онгоц болох юм. Гэхдээ олон нисэх онгоцны сонирхогчид Б-52 онгоцны далавч дээр яагаад дугуйтай байдаг талаар сонирхож ирсэн. Энэ нийтлэлд бид энэхүү өвөрмөц загварын инженерийн шийдлийг судалж, далавч дээрх дугуйнууд хэрхэн ажилладаг талаар тайлбарлах болно.

Б-52 онгоцны инженерийн гайхамшиг

Б-52 онгоц нь 185 фут урт далавчтай, найман турбо хөдөлгүүртэй, нийт 185,000 фунт жинтэй. Энэхүү онгоцны далавчийн үзүүрт байрлах дугуйнууд нь далавчийг дэмжих үүрэгтэй. Далавч нь түлшээр дүүрсэн үед 12 фут хүртэл доош унаж, онгоц хөөрөх эсвэл буух үед газар шүргэх аюултай байдаг. Инженерүүд энэ асуудлыг шийдвэрлэхийн тулд далавчийн үзүүрт дугуй суурилуулсан бөгөөд энэ нь онгоцны ачааллыг тэнцвэржүүлж, 70,000 фунт хүртэлх ачааг зөөх боломжийг олгодог.

Б-52 онгоцны буух төхөөрөмжийн загварыг “дугуйт зохион байгуулалт” гэж нэрлэдэг бөгөөд энэ нь их биеийн доор хоёр дугуйтай байдаг. Ихэнх онгоцнууд “гурвалжин” төрлийн зохион байгуулалттай байдаг бол Б-52 онгоц нь дөрвөн хоёр дугуйтай багцтай. Stratofortress онгоцны хувьд хөндлөн салхинд буух үед дугуйг 20 градус хүртэл тохируулж болдог.

Б-52 онгоц хэрхэн аюулгүй буух вэ?

Хүчтэй хөндлөн салхинд олон онгоц “хавирган буулт” хэмээх аргыг ашигладаг. Энэ нь онгоцны хамар салхины чиглэлд чиглэж, нисгэгчид онгоцны чиглэлийг засахын тулд рулиар удирддаг. Гэвч Б-52 онгоцны хувьд далавч нь маш том бөгөөд бага хурдтай үед удаан хариу үйлдэл үзүүлдэг тул агаарт тохируулах боломжгүй. Инженерийн ухаалаг шийдлийн ачаар онгоцны 20 градус тохируулах боломжтой дугуй болон далавчийн үзүүрт байрлах дугуй нь хөндлөн салхинд аюулгүй буух боломжийг олгодог.

1950-аад онд Б-52 онгоц анх бүтээгдсэнээс хойш олон технологийн дэвшил гарсан ч энэ онгоц АНУ-ын цэргийн урт хугацааны бөмбөгдөгч онгоц хэвээр байна. Зарим загварууд цаг хугацааны шалгуурыг давж, одоо ч хэрэгцээтэй хэвээр байгаа нь гайхалтай. Дараагийн удаа та Б-52 онгоцыг тэнгэрт харахдаа энэ “Stratofortress” болон далавч дээрх сонирхолтой дугуйнуудыг илүү ихээр үнэлэх болно гэдэгт найдаж байна.

Эх сурвалж:

Why Does The B-52 Bomber Have Wheels On Its Wings? – SlashGear

The iconic B-52 Stratofortress has unique landing gear just for its wing tips thanks to the massive amount of weight of its fuel and ordnance.

What do you think?

Grok хүн болохыг оролдсон өдөр

Grok хүн болохыг оролдсон өдөр

Майкл Жордан “Dean Smith шиг” чанарууд дутагддаг байсан тул Буллсын дасгалжуулагчдаа дургүй байжээ

Майкл Жордан “Dean Smith шиг” чанарууд дутагддаг байсан тул Буллсын дасгалжуулагчдаа дургүй байжээ