Мускл машинууд ба ачааны машинуудад зориулсан: Уян хатан, модульчлагдсан Coyote V8
Ford брэнд нь Coyote V8 хөдөлгүүрээ модульчлагдсан V8 платформын хөгжил болгон танилцуулж, өндөр хүчин чадалтай V8 хөдөлгүүрт эргэн ирж буйгаа зарласан ба энэ нь Ford Mustang GT-д онцгойлон ашиглагдсан. Гэхдээ энэ хөдөлгүүр зөвхөн энэ алдартай мускл машины нэрээр хязгаарлагдахгүй – хэд хэдэн загварууд энэхүү уян хатан хөдөлгүүрийг өөрсдийнхөө хөтлөх системд ашиглаж байгаа бөгөөд зарим нь Ford-ийн хүрээнээс ч гараад байгаа юм.
Ford F-150 бол Coyote V8 ашигладаг загваруудын нэг бөгөөд ялангуяа 2018 онд танилцуулсан гуравдугаар үеийн хувилбар нь ашигтай байдаг. Энэ үеийн Coyote хөдөлгүүр нь порт болон шууд тарилга, PTWA лайнер, өргөтгөсөн поршеньтэй болж ирсэн. Мөн энэ хувилбар нь Raptor R загварт ашиглагддаг 760 морины хүчтэй суперчаржер хөдөлгүүртэй “Predator”-ын төрөх эхлэл болсон юм.

100,000 км-ээс дээш яваад зогссон
Coyote V8 нь найдвартай, гүйцэтгэл сайтай хөдөлгүүрээрээ алдаршиж чадсан боловч зарим нэг асуудалтай холбоотойгоор нэр хүндтэй болсон байдаг. Зарим нь хэдэн зуун мянган километр хүрэх боломжтой – YouTube-ийн I Do Cars сувагт онцолсон энэ жишээ шиг.
Энэ задлан шинжилгээний видеон дээр бид 2018 оны Ford F-150 загвараас гаралтай, 100,000 км-ээс дээш явах болсон гуравдугаар үеийн Coyote V8-ыг харах боломжтой. Хөдөлгүүр нь бүхэлдээ түгжигдсэн байдалтай байсан ч илүү нарийн шалгалтаар Coyote-г юу устгасан болон Ford-ийн инженерчлэлийн онцгой жишээ болгосон зүйлийг илчилсэн байна.
Эхнээсээ л сайн харагдаж байсан
I Do Cars энэ V8-ыг гэмтэлтэй гэж бодож байсан боловч эхний шалгалтаар тийм муу байгаагүй нь илчлэгдсэн. Хэд хэдэн дотоодын товчлууртай механикаар эргэлдэж байв. Очлуурууд хугацаа нь хэтэрсэн мэт харагдаж байсан ба сорох порт нь бохирдсон байсан ч, хавхлагууд нь цэвэрхэн байсан нь порт/шууд тарилга тусалж байгааг харуулсан.
Дээд хэсгийн хяналтанд таатай мэдээллүүд илэрсэн ба хавхлагын тагийг салгасны дараа цэвэрхэн байсан. Металл гялбаа, гэмтэлтэй камерын лоб, эсвэл хагарсан хавхлагын хэсгүүд байгаагүй. Сонирхолтой нь, цагийн гинжний цохилт хөндий газрын даралтанд тулгуурласан тулгуурын улмаас товшилтын эх үүсвэрээр илэрсэн.

Хэвийн элэгдэл, нэг л гол асуудалтай
Гэхдээ цилиндрийн толгой хэсэгт хүнд нүүрстөрөгч болон тосны хуримтлал илэрсэн нь хөдөлгүүр тос шатааж байсныг илтгэнэ. Нэг цилиндрт хачин үлдэгдэл эсвэл өнгө өөрчлөлт байсан бөгөөд поршень нь цагираг орчимд хүнд нүүрстөрөгчийн хуримтлалтай байсан нь тосны хяналтын цагирагийн алдааг илтгэнэ. Зарим тосны цагирагууд түгжигдсэн, зарим нь бараг л гадагшаа гарсангүй, энэ нь тосны хэрэглээний асуудлуудыг нотолсон.
Ерөнхийдөө Coyote V8 хөдөлгүүрийн задлан шинжилгээ нь 100,000 км-ээс дээш яваад бага ба энгийн элэгдэлтэй байсан (хуванцар тосны савнаас бусад), I Do Cars үүнийг сэргээж ашиглах боломжтой гэж үзсэн. Энэ нь төгс биш байсан ч, хэт их тос шатааснаас болж катализатор гэмтсэн нь түүний алдааны цорын ганц шалтгаан байсан бөгөөд Coyote V8-ын хувьд 10 шатлалт хурдны хайрцгийн асуудлуудаас гадна байнгын асуудал болдог.

Эх сурвалж:
Inside the Coyote: What the Teardown Reveals About Ford’s Most Flexible V8
This Gen 3 Coyote V8 gave up the ghost past 100K miles. Time to see what’s left inside.