BMW 330e: Хурд ба байгаль орчны үнэн төрх
0–100 км/ц хурд авахад 6.1 секунд: Энэ бол хамгийн сүүлийн үеийн plug-in hybrid BMW 330e седаны албан ёсны хурдны үзүүлэлт. Дэлхийг нэгэн зэрэг аврах амлалттай энэ машины хувьд муугүй үзүүлэлт. Гэвч техникийн үзүүлэлтэд WLTP-ийн 27–36 г/км CO₂ гэж бичигдсэн ч, бие даасан замын туршилтууд бодит амьдрал дээр 85–114 г/км CO₂ гаргаж байгааг харуулж байна — энэ нь лабораторийн тооноос бараг гурав дахин их юм. Ийм тоонууд нь зүгээр нэг тооцооллын алдаа биш бөгөөд BMW ганцаараа ийм асуудалтай биш юм.
Тэгвэл яагаад гибрид загваруудын борлуулалт цахилгаан автомашины борлуулалтаас илүү хурдан өсөж байгаа юм бол? Эдгээр эко-хайрцагнууд яагаад ийм итгэл төрүүлэм маск зүүсэн байдаг вэ?
Жолоодлого: Цахилгаан мөрөөдөл, шатахуун бодит байдал
Батарейгаа дүүргэж, зам дээр гарахад та энэ машины магтаалыг үнэхээр мэдрэх болно. Дотор нь чимээгүй, эргэлтийн момент нь ирээдүйнх мэт санагдана. Гэвч цахилгаан цэнэг хэдхэн арван километрийн зайд хүрэхэд, бензин хөдөлгүүр нь эхлээд зөөлөн ханиалгаж, дараа нь дотоод шаталтын хөдөлгүүрийн танил дуу чимээ гарч эхэлнэ. Энэ үед түлшний хэрэглээ уламжлалт гибрид загваруудтай өрсөлдөхүйц түвшинд хүрдэг.
Гол зүйл: WLTP-ийн туршилтууд нь бүрэн батарейтайгаар эхэлж, богино зайд хэмждэг. Тэд төгс цэнэглэх зуршлыг таамагладаг. Өдөр тутмын хэрэглээнд — урт аялал, цэнэглэхээ мартах, эсвэл хүйтэн эхлэлүүдтэй үед — plug-in hybrid загварууд бензин горимд илүү их цагийг өнгөрөөдөг.
Баталгаажсан ялгаа
-
- Лаборатори ба зам дээрх ялгаа:WLTP-ийн үнэлгээ: 27–36 г/км CO₂Бодит амьдрал: 85–114 г/км CO₂
Бодит ялгаруулалт ~3× их
- Лаборатори ба зам дээрх ялгаа:WLTP-ийн үнэлгээ: 27–36 г/км CO₂Бодит амьдрал: 85–114 г/км CO₂
-
- Дундаж үржүүлэгч:Европын Комиссын 2024 оны тайлангаас үзэхэд PHEV-үүд бодит жолоодлогод WLTP-ийн туршилтаас дунджаар 3.5 дахин их CO₂ ялгаруулдаг
Ялгаа яагаад үүсдэг вэ?
-
- Цэнэглэх зуршил: Албан ёсны тоонууд нь жолооч бүр аялал бүрийн өмнө цэнэглэдэг гэж үздэг. Судалгаагаар олон PHEV эзэмшигчид цэнэглэх нь ховор байдаг нь цахилгаан километрийн хувийг бууруулж, түлшний хэрэглээг нэмэгдүүлдэг.
-
- Батарейн хэмжээ ба жин: Компакт батарей нь цэвэр цахилгаан зайг хязгаарладаг. Цэнэг дуусмагц, нэмэлт жин нь бензин хөдөлгүүрийг илүү их ажиллуулж, хэрэглээг нэмэгдүүлдэг.
-
- Туршилтын цикл хязгаарлалт: Лабораторийн процедур нь бодит амьдралын хүчин зүйлсийг — орчны температур, жолоодлогын хэв маяг, газар нутаг, эсвэл нэмэлт хэрэгслийн хэрэглээ (агааржуулагч, халаалт) — давтах боломжгүй.
Үйлчилгээний хүчин зүйлийг дахин бодох нь
“Үйлчилгээний хүчин зүйл” нь цахилгаан жолоодлогын хувийг тооцдог. WLTP нь төгс нөхцөлд тулгуурлан өндөр UF-г таамагладаг; бодит амьдралын судалгаанууд нь янз бүрийн UF-үүдийг мэдээлдэг бөгөөд ихэвчлэн 60%-иас доогуур байдаг, ялангуяа хүйтэн уур амьсгалтай эсвэл урт замд. Нарийн утгууд нь жолоочийн зан төлөв, газарзүй, цэнэглэх дэд бүтэцээс хамаардаг — гэхдээ онолын дээд хэмжээнд ховорхон хүрдэг.
Хос хөтлөх системийн жинхэнэ өртөг
-
- Нарийн төвөгтэй байдал ба өртөг: Илүү олон бүрэлдэхүүн хэсэг = өндөр худалдан авах үнэ ба засвар үйлчилгээ
-
- Байгаль орчны солилцоо: Батарейн үйлдвэрлэл нь их хэмжээний нүүрстөрөгчийн ул мөртэй; хүнд жинтэй тээврийн хэрэгслүүд нь илүү их дугуй ба тоормосны элэгдэл үүсгэж болно
-
- Зан төлөвийн хариу үйлдэл: “Эко-найрсаг” гэж мэдрэх нь хөдөлгүүр ажиллаж эхлэх үед урт аялал эсвэл түлшний үр ашиггүй жолоодлогыг дэмжиж болно
Plug-in hybrid загваруудын байр суурь?
PHEV-үүд нь бүрэн цахилгаанжуулалт руу шилжихэд хэсэгчилсэн гүүр болж өгдөг — цэнэглэх боломжгүй жолооч нарт цахилгаан километрийг авах боломжтой. Гэхдээ тэдгээр нь сахилга баттай цэнэглэлт ба бодит хүлээлт шаарддаг. Цэнэглэхгүй бол, тэдгээр нь нэмэлт ачаатай бензин машин шиг ажилладаг.
Жинхэнэ ялгаруулалтыг бууруулахын тулд, батарей-цахилгаан автомашинууд (BEVs) одоогоор хамгийн урьдчилан таамаглахуйц бодит амьдралын гүйцэтгэлийг үзүүлдэг — яндангийн ялгаруулалтгүй, энгийн хөтлөх системтэй, цэнэглэх сүлжээ нь тасралтгүй сайжирч байна.
Дүгнээд хэлэхэд
Plug-in hybrid загварууд цахилгаан ба шаталтын хүчний хоорондын шугамыг бүдгэрүүлж, маркетинг нь байгаль орчны ашиг тусыг хэтрүүлэн үнэлж болно. Баталгаажсан мэдээллүүд нь бодит амьдрал дээрх CO₂ ялгаруулалт нь лабораторийн утгаас ойролцоогоор гурав, дөрөв дахин их байгааг харуулж байна. Хэрэв та PHEV сонгох бол, цэнэглэхийг байнга төлөвлөж, түүний хязгаарлагдмал цахилгаан зай нь таны жолоодлогын хэв маягт тохирох эсэхийг үнэлээрэй. Эс тэгвээс, та бензин машин дээр “ногоон” тэмдэгтэйгээр явж байж магадгүй — тийм ч ногоон бишээр.
Эх сурвалж:
Why Plug-In Hybrids Aren’t as Green as They Seem
Discover how plug-in hybrids rated 27 g/km CO₂ in tests actually emit 85-114 g/km in real driving, and learn what it means for your eco-credentials.