in

Uber-ийн Их Британийн роботаксинууд бэлэн болсон ч дүрэм журам нь асуудал болж байна

Uber-ийн Их Британийн роботаксинууд бэлэн болсон ч дүрэм журам нь асуудал болж байна

Uber-ийн Их Британи дахь өөрөө жолооддог автомашины флот нэг жилээр хойшлогдож, хууль тогтоогчид зохицуулалтын хүрээнд ажиллаж байна

Uber-ийн гүйцэтгэх захирал тус компани өөрөө жолооддог автомашинуудыг Их Британи дахь зам дээр гаргахад бэлэн хэмээн зоригтой мэдэгдсэн боловч зохицуулалтын саад тотгороос болж түр хойшлуулж байна. 2024 онд Их Британийн Тээврийн яам Автоматжуулсан Тээврийн Хэрэгслийн Акт нь 2026 он гэхэд өөрөө жолооддог автомашинууд зам дээр гарах боломжийг олгоно гэж мэдэгдсэн. Гэвч одоогийн дүрэм журмууд нь өөрөө жолооддог тээврийн хэрэгсэлд хүн жолооч байхыг шаарддаг бөгөөд автоном машин системийг хэрхэн хэрэгжүүлэх талаархи дэлгэрэнгүй мэдээллийг 2027 он хүртэл хойшлуулжээ гэж Newsweek мэдээлсэн байна.

Өнгөрсөн 6-р сард болсон Их Британийн ерөнхий сонгуулийн дараа шинэ засгийн газар өөрөө жолооддог автомашины хууль эрх зүйн хүрээг судалж эхэлснээр нэвтрүүлэх хугацаанд өөрчлөлт гарсан байна. Uber-ийн хөдөлгөөнт байдлын дэд ерөнхийлөгч Эндрю Макдональд BBC-д өгсөн ярилцлагадаа: “Бид Их Британид роботаксиудыг нэвтрүүлэхэд бэлэн байна, зөвхөн зохицуулалтын орчин бэлэн болвол” гэжээ.


Uber одоогоор АНУ-д Waymo зэрэг компаниудтай хамтран өөрөө жолооддог машиныг санал болгож байна.

Getty

Макдональд Uber нь Wayve зэрэг 18 автоматжуулсан тээврийн хэрэгслийн технологийн компаниудтай хамтран ажиллаж байгааг дурдаад, энэ нь Nissan-ийн дараагийн үеийн ProPILOT жолоодлогын туслах системийг нэвтрүүлэхэд тусалж байна гэжээ. АНУ-д Uber Waymo-тай хамтран дэлхийн тэргүүлэх өөрөө жолооддог тээврийн хэрэгслийн үйлчилгээ үзүүлдэг бөгөөд ирэх жил Лос Анжелес хотод олон мянган цахилгаан ID. Buzz өөрөө жолооддог микроавтобусуудыг нэвтрүүлэхээр төлөвлөж байна. Их Британийн Тээврийн яам 2027 оны хоёрдугаар хагаст автоматжуулсан тээврийн хэрэгслийн хууль тогтоомжийг гаргахаар ажиллаж байгаа бөгөөд богино хугацааны туршилт, туршилтын хөтөлбөрүүдийг судалж байна гэж BBC мэдээлжээ. Макдональд Uber-ийн роботаксиудыг Их Британид нэвтрүүлэхэд бэлэн гэж хэлсэн боловч “Нэг л осол хэтэрхий их” гэж хэлснээр брэндийн аюулгүй байдлыг эрхэмлэдэг гэдгийг онцлон тэмдэглэв. Waymo нь өөрөө жолооддог флот нь арван сая гаруй милийн туршид хүний үзүүлэлттэй харьцуулахад 81%-иар бага осол гаргасан гэж 4-р сард мэдээлсэн байна.

Автономийн шинжээчид засгийн газар болон Uber шиг компаниудын тулгарч буй бэрхшээлийг онцолж байна

Суррейгийн их сургуулийн аюулгүй хиймэл оюун ухаан ба автономийн профессор доктор Сабер Фаллах Newsweek-д өгсөн ярилцлагадаа өөрөө жолооддог тээврийн хэрэгслийн зохицуулалтын хүрээг хойшлуулах Их Британийн шийдвэр нь олон нийтэд эрсдэлтэй гэж үздэг технологид дасахад туслах болно гэжээ.

“Uber зэрэг компаниудын санал болгож буй зарим технологиудын боловсорсон байдал хурдан ахиж байгаа хэдий ч, технологийн бэлэн байдлыг зөвхөн хамгийн тохиромжтой нөхцөлд хэр сайн ажиллаж байгаагаар нь биш, харин бодит амьдралын нарийн төвөгтэй нөхцөлд хэр зэрэг тогтвортой, найдвартай шийдвэр гаргаж байгаагаар нь дүгнэх ёстой. Үндсэн сорилт бол статистикийн суралцах үйл явц болон хүний түвшний сэтгэн бодох чадварын хоорондох хөндийг бүрэн гүйцэд нөхөх явдал юм. Одоогийн автоном машинуудын системүүд нь шийдвэр гаргалтаа тайлбарлах чадвар дутмаг, өвөрмөц нөхцөл байдалд дасан зохицох, эсвэл хүний жолоочдын үзүүлдэг нарийн зөв шийдвэрийг гаргах чадваргүй. Жинхэнэ бэлэн байдал нь олон янзын нөхцөлд хийгдэх аюулгүй байдлын баталгаа, хяналттай баталгаажуулалтыг санал болгодог системийг шаарддаг. Хууль ёсны болон ёс зүйн хувьд, зохицуулагчдад тодорхойгүй байгаа шийдвэр гаргалтын үйл явцын гэрчилгээжүүлэх нь ихээхэн эрсдэлийг дагуулж байна” гэж Фаллах тайлбарлав.

Фаллах мөн дэд бүтцийн зөрүүг, ялангуяа дижитал холболт болон нөхцөл байдлын туршилтын талаар дурдаж, автоном машинуудын хөгжилд саад болж байгааг онцолсон. Өөрөөр хэлбэл, өөрөө жолооддог тээврийн хэрэгсэлүүд бие биетэйгээ болон замын дэд бүтэцтэй харилцахад бэрхшээлтэй хэвээр бөгөөд технологийн нүүр тулах бүх бодит ертөнцийн нөхцөл байдлыг турших хязгаарлагдмал арга замууд байна.


Uber-ийн төв байр, Калифорниа

Getty

Дүгнээд хэлэхэд

Фаллах өөрөө жолооддог флотуудыг арилжаанд нэвтрүүлэх сорилтуудын талаар хэд хэдэн үндэслэлтэй зүйлийг дурдсан боловч технологийн компаниуд болон засгийн газрын зохицуулагчид эдгээр бэрхшээлүүдийг хэрхэн даван туулах талаархи ойлголтыг санал болгов. Фаллах өөрөө жолооддог автомашинуудын амжилтын гол бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг олон нийтийн итгэлцэл, зохицуулалт, хиймэл оюун ухааны ил тод байдал, хүний хяналт гэж үзэж байна. Энэ салбарын шинжээч нь АНУ болон Хятад улсууд итгэлцэл болон зохицуулалтыг бага анхаардаг байхад Хятад улс саяхнаас “ухаалаг” болон “автоном” гэх мэт үгсийг автомашины зар сурталчилгаанаас хасах гэх зэрэг үйлдэл хийснээр илүү хатуу зохицуулалттай болсон гэдгийг онцолжээ.

Эх сурвалж:

Uber’s UK Robotaxi Fleet is Ready, But Regulations Hold Keys

Uber’s robotaxi fleet is poised for launch in the UK, but strict regulations are keeping them off the roads. Discover the regulatory hurdles holding back autonomous rideshares.

What do you think?

33 Points
Upvote Downvote
Пэйсерсийн Жарас Уолкер шагайн бэртлийн улмаас NBA-гийн финалын эхний 2 тоглолтод оролцохгүй

Пэйсерсийн Жарас Уолкер шагайн бэртлийн улмаас NBA-гийн финалын эхний 2 тоглолтод оролцохгүй

Gkids Америк дахь эрхийг авлаа: ‘Shin Godzilla’-ийн шинэ алхам

Gkids Америк дахь эрхийг авлаа: ‘Shin Godzilla’-ийн шинэ алхам