Автомашины өнгө дахин борлуулах үнэ цэнэд нөлөөлдөг
Таны автомашины өнгө зөвхөн таны хувийн хэв маягийг илэрхийлж зогсохгүй, автомашинаа зарах үед таны халаасанд хэдэн мянган доллар нэмж болохыг судалгаагаар харууллаа. iSeeCars.com сайтаас гаргасан шинэ судалгаагаар автомашины өнгө нь гурван жилийн дараах дахин борлуулах үнэд 5000 доллараас илүү зөрүү үүсгэдэг болохыг тогтоожээ.
Энэхүү судалгаанд 3 настай 1.2 сая гаруй хуучин автомашиныг шинжилж үзэхэд шар, улбар шар, ногоон өнгийн автомашинууд уламжлалт өнгөнөөс илүү үнэ цэнээ хадгалдаг болох нь тогтоогдсон байна. Харин хар, цагаан, алтлаг өнгийн автомашинууд хамгийн их үнэ цэнээ алддаг аж. Дараах хэсэгт гурван жилийн дараах үнэ цэнийн алдагдлаар автомашины өнгө бүр хэрхэн жагсаж байгааг харууллаа.
1. Шар

Subaru
Шар өнгийн автомашинууд үнэ цэнээ ердөө 24 хувиар алдсан нь судалгаанд хамгийн сайн үзүүлэлттэй байв. Энэ нь анхны үнийнхээ 13,667 ам.долларын алдагдалтай тэнцэнэ. Шар өнгө нь харьцангуй ховор сонголт бөгөөд хэрэглэгчдийн дунд анхаарал татдаг нь зарж борлуулахад давуу тал болдог. Мөн энэ өнгө нь ихэвчлэн хөгжилтэй, спортлог автомашинтай холбогддог бөгөөд худалдан авагчид үүнд илүү үнэ төлөх хандлагатай байдаг.
2. Улбар шар

Улбар шар өнгийн автомашинууд 24.4 хувиар, буюу 9,951 ам.доллараар үнээ алдсан үзүүлэлттэйгээр удаалжээ. Шар өнгөтэй адил улбар шар нь сэтгэл татам, нүдэнд тусах өнгө бөгөөд автомашины сегментүүдэд түгээмэл байдаггүй. Энэ ховор байдал нь зарах үед давуу тал болж өгдөг бололтой.
3. Ногоон

Toyota
Ногоон өнгийн автомашинууд гурван жилийн дараа 26.3 хувиар, буюу 13,152 ам.доллараар үнээ алдсан байна. Ногоон нь бас нэгэн түгээмэл биш өнгө боловч худалдан авагчид үүнийг хайж, илүү өндөр үнээр худалдан авдаг бололтой. Ойн гүн өнгө эсвэл илүү тод сүүдэрт хамаарах эсэхээс үл хамааран ногоон автомашинууд үнэ цэнээ хурдан алдах хандлагыг сөрдөг аж.
4. Шаргал

Lexus
Шаргал өнгийн автомашинууд 29.5 хувиар үнэ цэнээ алдсан бөгөөд энэ нь 18,455 ам.долларын алдагдалтай тэнцэнэ. Энэ нь жагсаалтад орсон бусад өнгүүдээс илүү их долларын уналттай байгаа ч хувиар илэрхийлбэл нийт дунджаас доогуур байна. Шаргал өнгө бусад тод өнгөтэй харьцуулахад хэтэрхий онцгой биш ч ховор байдал нь илүү үнэлэгдэж магадгүй юм.
5. Улаан

Porsche
Улаан өнгийн автомашинууд гурван жилийн дараа 29.8 хувиар, буюу 13,013 ам.доллараар үнээ алдсан байна. Спорт болон дундын хэмжээтэй автомашинуудын дунд улаан өнгө түгээмэл сонголт хэвээр байгаа бөгөөд түүний үргэлжлэн байгаа сонирхол нь нийт дунджаас ялимгүй давсан үзүүлэлттэй болгожээ. Энэ нь танил, дуртай өнгө боловч нэмэлт үнэ олох боломж олгодоггүй.
6. Мөнгөлөг

Hyundai
Мөнгөлөг өнгийн автомашинууд мөн 29.8 хувиар үнээ алдсан бөгөөд энэ нь 12,636 ам.долларын алдагдалтай тэнцэнэ. Мөнгөлөг өнгө нь удаан хугацааны туршид хамгийн түгээмэл өнгө байсан бөгөөд ялангуяа седан болон SUV-д түгээмэл байдаг. Түүний хэт олонтоо байдал нь эрэлт хэрэгцээг тогтвортой байлгадаг ч дахин борлуулах үед онцгой үр дүн үзүүлдэггүй.
7. Бор

Dave Burnett / Land Rover
Бор өнгийн автомашинууд 30.4 хувиар, буюу 14,197 ам.доллараар үнээ алдсан байна. Шинэ автомашины бор өнгө нь их борлогддоггүй ч газар шороонд дуртай хүмүүсийн дунд илүү үнэтэй байж магадгүй юм. Гэхдээ энэ нь нийт зах зээлтэй харьцуулахад дунджаар ойролцоо үзүүлэлттэй байна.
8. Саарал

BMW
Саарал өнгийн автомашинууд 30.5 хувиар үнээ алдсан бөгөөд энэ нь дунджаар 13,648 ам.долларын алдагдалтай тэнцэнэ. Саарал өнгө нь аюулгүй, нейтрал сонголт бөгөөд маш түгээмэл байдаг. Гэвч олон автомашин саарал өнгөтэй байдаг тул дахин борлуулах зах зээл дээр онцгой үнийн өсөлт үзүүлдэггүй.
9. Цэнхэр

Цэнхэр өнгийн автомашинууд 30.9 хувиар, буюу 13,994 ам.доллараар үнээ алдсан байна. Цэнхэр өнгө нь хөхөлбөрөөс тод цахилгаан хүртэл олон төрлийн сүүдэртэй байдаг ч дахин борлуулах үнэ цэнийн хувьд дунджаар үзүүлэлттэй байдаг. Энэ нь олон хүнд таалагддаг сонголт боловч хуучин автомашины зах зээлд нэмэлт үнэ олохгүй.
10. Хар

Fiat
Хар өнгийн автомашинууд гурван жилийн дараа 31.9 хувиар, буюу 15,381 ам.доллараар үнээ алдсан байна. Хар өнгө нь мөнхийн сонирхолтой сонголт боловч зам дээрх хамгийн түгээмэл өнгөний нэг юм. Энэ нь худалдан авагчдад олон сонголт бий болгодог тул дахин борлуулах үнэд сөргөөр нөлөөлдөг.
11. Цагаан

Цагаан өнгийн автомашинууд 32.1 хувиар, буюу 15,557 ам.доллараар үнээ алдсан байна. Цагаан өнгө олон жилийн туршид хамгийн түгээмэл шинэ автомашины өнгө байсан ч энэ түгээмэл байдал нь зарах үед сөргөөр нөлөөлдөг. Олон тооны сонголттой тул цагаан өнгийн хуучин автомашинууд онцгой үнээр зарагдахгүй.
12. Алтлаг

Жагсаалтын хамгийн доор алтлаг өнгийн автомашинууд байна. Алтлаг өнгийн автомашинууд гурван жилийн дараа 34.4 хувиар үнээ алдсан бөгөөд энэ нь 16,679 ам.долларын алдагдалтай тэнцэнэ. Эсэх нь хуучирсан ойлголт эсвэл хязгаарлагдмал эрэлтээс хамаарч, алтлаг өнгө хуучин зах зээл дээр тэсвэртэй байж чаддаггүй. Хэрэв дахин борлуулах үнэ танд чухал бол энэ өнгийг зайлсхийх хэрэгтэй.
Дүгнээд хэлэхэд
Хэрэв та автомашины үнээ илүү сайн хадгалахыг хүсэж байвал зөвхөн брэнд, загвар, тоноглолд анхаарал хандуулах биш, өнгийг ч бас харгалзан үзээрэй. Энэхүү судалгаа нь сонгож буй өнгө нь зарах буюу солих үед хэдэн мянган долларын ялгаа гаргах боломжтойг харуулж байна. Шар, улбар шар, ногоон гэх мэт ховор өнгөнүүд хамгийн сайн үзүүлэлттэй байсан нь тэдгээрийн ховор байдал нь саармаг өнгийн автомашинуудын далайд ялгарах боломжийг олгож байгаатай холбоотой.
Нөгөө талаар, хар, цагаан, мөнгөлөг зэрэг хамгийн түгээмэл өнгүүд дунджаас илүү үнэ цэнээ алдсан байна. Эдгээр өнгө нь нийтэд таалагддаг ч түгээмэл байдал нь дахин борлуулах үнэд сөргөөр нөлөөлдөг.
Мэдээжийн хэрэг, өнгө нь зөвхөн нэг хүчин зүйл юм. Автомашины төрөл, гүйлт, нөхцөл байдал, зах зээлийн чиг хандлага нь хэдэн жилийн дараа автомашины үнэ цэнд асар их нөлөө үзүүлдэг. Гэхдээ хэрэв та хоёр автомашины хооронд сонголт хийх гэж байгаа бол, бүх зүйл тэнцүү үед шар эсвэл улбар шараар сонгох нь зүгээр нэг хөгжилтэй сонголт биш, санхүүгийн хувьд ч ухаалаг сонголт байж болох юм.
Эх сурвалж:
The Surprising Car Colors That Actually Make You Money (And the Ones That Cost You)
Think car color doesn’t matter for resale? Think again! Discover the surprising paint choices that boost your car’s value and the common hues that could cost you thousands when it’s time to sell.