Супер нислэг ба даралтат хөдөлгүүрийн ялгаа
Дууны хурдыг давсан нислэг нь их хэмжээний түлш зарцуулдаг тул Concorde зэрэг онгоцнуудыг ашиглахад хэтэрхий үнэтэй болгосон. Тулааны нисэх онгоцууд ийм нислэгийг даралтат хөдөлгүүр болон супер нислэгийн тусламжтайгаар хадгалдаг. Даралтат хөдөлгүүр нь нисгэгчийн онгоцны хурдыг нэмэгдүүлэхийн тулд түлшний урсгалд нэмэлт түлш оруулж, түүнийг асааж, онгоцны түлхэлтийг эрс нэмэгдүүлдэг. Энэ нь онгоцны хөдөлгүүрийн нэмэлт хэсэг бөгөөд энгийн бүтэцтэй.
Даралтат хөдөлгүүрийн нэг чухал хэсэг нь хошуу бөгөөд нисгэгч хүссэн үедээ асааж, унтраах боломжтой. Мөн түлшний шаталтын камертай бөгөөд түлшний шахуургын системтэй. Энэ нь дууны хурдыг давсан нислэгт хүрэх хурдан бөгөөд үр дүнтэй арга боловч түлшний хувьд маш үрэлгэн. Даралтат хөдөлгүүр ашиглан дууны хурдыг давсан нислэг хийх чадвартай онгоц нь нислэгийн туршид энэ хурдыг хадгалахгүй, учир нь энэ нь их хэмжээний түлш зарцуулдаг. Иймээс даралтат хөдөлгүүрийг зөвхөн шаардлагатай үед богино хугацаанд ашигладаг.
Тулааны нисэх онгоцны даралтат хөдөлгүүрийн үндсэн үүрэг нь нэмэлт хүчийг богино хугацаанд өгөх явдал юм. Энэ нь хөөрөх үед ашиглахад тохиромжтой бөгөөд үүрэг даалгаврын амжилт эсвэл бүтэлгүйтлийн хоорондох ялгааг үүсгэж, чухал мөчид нисгэгчийн амийг аврах боломжтой. Харин супер нислэг нь даралтат хөдөлгүүр ашиглахгүйгээр дууны хурдыг давсан нислэг хийхийг хэлнэ. Энэ нь хурдыг богино хугацаанд нэмэгдүүлэхээс гадна онгоц удаан хугацаанд дууны хурдыг давсан нислэг хийх боломжтой гэсэн үг юм.
Супер нислэг хийх чадвартай цэргийн онгоцууд

Супер нислэг хийх нь онцгой нөхцөлд даралтат хөдөлгүүр ашиглахгүйгээр дууны хурдыг давсан нислэг хийх чадвартай онгоцнуудыг хэлнэ. Жишээлбэл, F-22 Raptor нь 1999 оны 7-р сард Combined Test Force-ийн командлагч хурандаа C.D. Moore-ийн хэлснээр, онцгой хурдтай, бага хүчээр 1.5 Mach хурдыг давсан нислэг хийж чадсан. Энэ нь супер нислэгийн үндсэн шинж чанар юм: даралтат хөдөлгүүр ашиглахгүйгээр ийм хурдыг хадгалах чадвар.
Өнөөдөр супер нислэг хийх чадвартай цөөн тооны онгоц үйлчилгээнд байгаа боловч тэдгээр нь асар их ашиг тусыг авчирдаг. Үйл ажиллагааны үр ашиг нэмэгдэж, онгоцны нислэгийн зай уртасдаг. Ихэнх дууны хурдыг давсан онгоцууд дууны хана давж гарахын тулд даралтат хөдөлгүүрийн ихээхэн нэмэлт хүч шаарддаг. Энэ нь цэргийн болон Concorde зэрэг цөөн тооны иргэний онгоцуудад хамаатай. Concorde нь Mach 2 орчим хурдтай нислэг хийх чадвартай байсан бөгөөд даралтат хөдөлгүүртэй байсан.
Супер нислэг ба даралтат хөдөлгүүрийг нэг онгоцонд ашиглах нь

Даралтат хөдөлгүүр нь үүрэг даалгаврын амжилт эсвэл бүтэлгүйтлийн хоорондох ялгааг үүсгэж, нисгэгчийн амийг аврах боломжтой. Супер нислэг хийх чадвартай онгоц нь даралтат хөдөлгүүрийг ашиглан түлхэлтийг нэмэгдүүлэх боломжтой байдаг. Жишээлбэл, Dassault Rafale нь Dassault Aviation-аас бүтээсэн Европын онгоц бөгөөд “Omnirole” үүрэг гүйцэтгэх чадвартай.
Rafale-B хувилбар нь хоёр суудалтай бөгөөд нисгэгчдийг сургахад ашиглах боломжтой. Түүний супер нислэгийн чадварыг даралтат хөдөлгүүрээр дэмждэг. M88-2 хөдөлгүүр нь 10,971 фунт (4,977 кг орчим) түлхэлттэй бөгөөд даралтат хөдөлгүүрийг ашиглах үед 16,620 фунт (7,540 кг орчим) хүртэл түлхэлт өгдөг. Энэ нь супер нислэгийн үед Mach 1.4, даралтат хөдөлгүүртэй үед Mach 1.8 хурдтай байдаг.
Эх сурвалж:
What Is Supercruise In Fighter Jets And How Does It Differ From Afterburners? – SlashGear
Afterburners give fighter jets the ability achieve supersonic speeds. Meanwhile, supercruise means they can cruise at supersonic speeds without afterburners.