Санхүүгийн хүндрэл дунд гайхмаар амжилт үзүүлэн, Nissan нь J.D. Power-ийн 2024 оны АНУ-ын Худалдан авагчийн Сэтгэл Ханамжийн Индекст (SSI) олон нийтийн зах зээлийн автомашины ангилалд тэргүүн байр эзэлжээ.
Энэ нь Nissan-ы дилерүүдэд хэрэгтэй томоохон ялалт болж, худалдан авах үйл явцыг илүү хялбар, ил тод болгоход анхаарснаар сүүлийн гурван арван жилийн хамгийн сайн үзүүлэлтийг гаргасан байна. Үүний үр дүнд Nissan нь нийт хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамжийн зэрэглэлээр Toyota, Honda, Mazda зэрэг Японы өрсөлдөгчдөө тэргүүлж, салбарын дийлэнх хэсгээс дээгүүр жагсжээ.
Энэхүү хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамжийн өсөлт нь Nissan-ы хувьд ашиг буурах, үйлдвэрлэл багасах, мянга мянган ажлын байр халагдах зэрэг сорилтуудтай тулгарч буй хүндхэн үед тохиож байгаа нь гайхалтай хэрэг юм.
Илүү сайжирсан худалдан авалтын туршлага
Nissan нь үнэлгээ сайжирсан шалтгаанаа хэлэлцээ хийхэд илүү хялбар, ил тод гүйлгээ болон бичиг баримтын үйл явцыг илүү үр ашигтай болгосонтой холбоотой гэж үзэж байна.
J.D. Power нь худалдан авагчдын сэтгэл ханамжийг дараах зургаан хүчин зүйлээр хэмждэг: нийлүүлэлтийн процесс, дилерийн ажилтнууд, хэлэлцээ хийх явц, бичиг баримт бүрдүүлэх, дилерийн байгууламж болон дилерийн вэб сайт. Судалгаанд 2024 оны 3-5-р сарын хооронд шинэ машин худалдан авсан эсвэл түрээслэсэн 34,596 худалдан авагчийн хариултыг хамруулсан байна.
“Nissan-ы олон нийтийн зах зээлийн автомашины ангилалд #1 байр эзэлсэн нь бидний дилерийн сүлжээний үйлчлүүлэгчээ эн тэргүүнд тавьдаг тууштай хүчин чармайлтыг илэрхийлж байна” гэж Nissan Americas-ийн АНУ дахь маркетинг, борлуулалтын ахлах дэд ерөнхийлөгч Винай Шахани хэлжээ. Гэсэн хэдий ч, Nissan тогтвортой байдлаа сэргээхийн тулд хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамжаас илүүг хийх шаардлагатай. Тус автомашин үйлдвэрлэгч нь цахилгаан болон хосолмол хөдөлгүүртэй загваруудад хөрөнгө оруулалт хийж, улам өрсөлдөөнтэй болж буй зах зээлд илүү олон худалдан авагчдыг татах зорилготой шинэчлэгдсэн бүтээгдэхүүний шугам гаргахаар зорьж байна.
Nissan-ы санхүүгийн хямрал нэмэгдсээр байна
Nissan хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамжийг тэмдэглэж байхад, компани ноцтой санхүүгийн бэрхшээлтэй тулгарч байна. Саяхан тус компани дэлхий даяар 9,000 ажилтнаа цомхотгох болон үйлдвэрлэлийн хүчин чадлаа 20 хувиар бууруулах төлөвлөгөөг зарласан нь борлуулалтын огцом уналтыг шийдвэрлэх зорилготой байв. Мөн гүйцэтгэх захирал Макото Учида цалингаа 50 хувиар бууруулсан нь компанийн энэ хүндрэлийг даван туулах эрмэлзлийг илэрхийлэх бэлгэ тэмдэг болсон үйлдэл юм.
Nissan-ы үйл ажиллагааны ашиг санхүүгийн жилийн эхний хагаст 90 хувиар буурч, Хойд Америк болон Хятад зэрэг гол зах зээлүүдэд борлуулалт сааралттай хэвээр байна. Тус автомашин үйлдвэрлэгчийн хүндрэлийн гол асуудал нь хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамжийн өндөр үнэлгээ авсан ч бизнесийн тал нь тогтворгүй байдалд оршиж буйг онцолж байна. Ялангуяа дэлхийн зах зээл цахилгаан болон хосолмол хөдөлгүүртэй тээврийн хэрэгслийн эрэлт рүү шилжиж байгаа энэ үед нөхцөл байдал улам хүндрэх магадлалтай.
Дүгнэлт
Nissan одоогийн хэрэглэгчдээ сэтгэл хангалуун байлгахад бүхнээ зориулж буй энэ үед эдгээр үнэнч худалдан авагчид компанийн уруудаж буй ашгийг сэргээхэд тусалж чадах эсэх нь тодорхойгүй хэвээр байна.
Nissan нь чанартай үйлчилгээ хүргэхэд тууштай байгаагаа харуулсан ч, ажлын байрны цомхотгол, төсвийн хязгаарлалт үргэлжилж буй энэ үед сайжруулсан үйлчилгээгээрээ урт хугацааны бизнесийн төлөвт хэрхэн нөлөөлж чадах нь тодорхойгүй байна. Цоо шинэ хосолмол хөдөлгүүртэй болон цахилгаан автомашинуудыг зах зээлд гаргах гэж буй энэ үед Nissan-ын дараагийн сорилт нь хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамжийг сэргээгдсэн борлуулалтын өсөлтөд хөрвүүлж, санхүүгийн хямралаа улам гүнзгийрэхээс өмнө даван гарах явдал юм.
Despite facing layoffs and sliding profits, Nissan just ranked #1 in customer satisfaction for the mass market car segment, according to J.D. Power.