in

Агаарын хөлгийн ажиллагааны үеэр нисэх онгоц тээгчид яагаад салхины өөдөөс сөрдөг вэ?

Агаарын хөлгийн ажиллагааны үеэр нисэх онгоц тээгчид яагаад салхины өөдөөс сөрдөг вэ?

Агаарын хөлгийн тээгч хөлгүүд яагаад салхины эсрэг чиглэлд эргэж нислэг үйлддэг вэ?

Агаарын хөлгийн тээгч хөлгүүд дэлхийн хамгийн хүнд нөхцөлд онгоц хөөргөж, буулгах чадвартай байдаг. Гэвч гаднын хүмүүст ойлгомжгүй нэг зүйл бол яагаад онгоц хөөрөх эсвэл газардах үед хөлөг үргэлж салхины эсрэг эргэдэг вэ гэдэг юм. Үүний хариулт нь физикт оршдог. Салхины эсрэг эргэх нь нислэгийн аюулгүй байдал, үр ашигт нөлөөлдөг.

Өргөлтийн тухай бодоод үзээрэй. Энэ нь онгоцны далавчны дээгүүр агаар урсах үед үүсдэг хүч юм. Онгоц амжилттай хөөрөхийн тулд орчны агаартай харьцуулахад тодорхой хурдтай байх ёстой. Салхины эсрэг хөөрөх үед далавчны дээгүүрх агаарын урсгал нэмэгдэж, бага хурдтай үед ч илүү их өргөлт үүсгэдэг. Энэ нь нисдэг тэрэгний хөөрөлттэй төстэй юм.

Агаарын хөлгийн тээгч хөлгийн нислэгийн тавцан нь ердөө 91 метр орчим урттай байдаг. Хөлгийг салхины эсрэг эргүүлэх нь нислэгийн тавцан дээрх агаарын хурдыг нэмэгдүүлж, онгоц бага хөдөлгүүрийн хүчээр богино зайд хөөрөх боломжийг олгодог.

Бернуллийн зарчим

Бернуллийн зарчимд дурдсанаар, шингэн эсвэл агаарын хурдыг нэмэгдүүлэхэд даралт буурдаг. Онгоц салхины эсрэг хурдасах үед далавчны дээд талд даралт багасаж, доод талд нь ихэсдэг. Энэ даралтын ялгаа нь өргөлтийг үүсгэдэг. Салхины эсрэг эргэх нь онгоцонд хөөрөхөөс өмнө энэ даралтын ялгааг үүсгэж, эхлэлийн хурдыг нэмэгдүүлдэг.

Агаарын хөлгийн тээгч хөлөг нь өөрөө салхины эсрэг хурд нэмэгдүүлэхэд хувь нэмэр оруулдаг. Хөлөг 30 зангилаа хүртэл хурдтайгаар салхины эсрэг явж, онгоцны давуу талд ашигладаг. Жишээлбэл, салхи 5 зангилаа байхад хөлөг 25 зангилаа хурдтайгаар салхины эсрэг явбал тавцан дээрх салхины хурд 30 зангилаа болно.

Салхины эсрэг газардах

Агаарын хөлгийн тээгч хөлөг дээр газардах нь хөөрөхтэй адил хэцүү байдаг. Тавцан нь хөлбөмбөгийн талбайн урттай тэнцүү бөгөөд далайд хөдөлгөөнтэй байдаг. Бернуллийн зарчмыг санахад, салхины эсрэг газардах нь онгоцны хурдыг бууруулж, зогсоход шаардлагатай зайг багасгадаг.

Энэ нь нисгэгчид онгоцны сүүлний дэгээгээр нислэгийн тавцан дээрх татах утсыг барьж авахад хялбар болгодог. Эдгээр утас нь тавцан доорх гидравлик системтэй холбогдсон бөгөөд онгоцыг өндөр хурдтайгаар зогсоох боломжийг олгодог. Салхины эсрэггүй бол онгоц тавцангаас хэтрэх магадлалтай.

Салхи байхгүй үед хөлөг өөрөө салхи үүсгэдэг. Хөөрөх эсвэл газардах үед хөлгийн чиглэл болон хурдыг тохируулж, нислэгийн тавцан дээр тогтвортой салхины эсрэг нөхцөл бүрдүүлдэг. Хөлгийн хяналтын багийнхан нөхцөл байдлыг бүрэн хянаж, нисгэгчид аюулгүй газардах орчныг бүрдүүлдэг.


Эх сурвалж:

Why Do Aircraft Carriers Face The Wind During Flight Operations? – SlashGear

The faster air travels over the top of a wing, the lower the pressure above it. Facing into the wind creates higher velocity air, and therefore lift.

What do you think?

NASA-гийн Perseverance хөлөг Ангараг дээрх нууцлаг “Дуулга”-ыг илрүүлжээ (зураг)

NASA-гийн Perseverance хөлөг Ангараг дээрх нууцлаг “Дуулга”-ыг илрүүлжээ (зураг)

F-35 ба J-35: Хятадын шинэ үеийн сөнөөгч АНУ-ын тэнгисийн цэргийн шилдэг онгоцтой өрсөлдөх үү?

F-35 ба J-35: Хятадын шинэ үеийн сөнөөгч АНУ-ын тэнгисийн цэргийн шилдэг онгоцтой өрсөлдөх үү?