in

SpaceX-ийн Старшип 2025 оны сүүлчийн нислэгт юу анхаарах вэ?

Энэ жилийн сүүлчийн Starship хөөрөлт тун удахгүй болно. Энэ удаа SpaceX ямар шинэ зүйлс туршиж байгааг доороос уншина үү.

SpaceX-ийн Старшип 2025 оны сүүлчийн нислэгт юу анхаарах вэ?

Starship хөлгийн дараагийн нислэг: SpaceX сүүлчийн туршилтад бэлэн үү?

SpaceX компанийн ирээдүйн сансрын тээвэрлэлтийн гол найдвар болсон Starship хөлөг 2025 оны сүүлчийн туршилтын нислэгт бэлэн болжээ. Наймдугаар сард хийсэн амжилттай туршилтын дараа энэхүү хөөргөлт нь ирэх арваннэгдүгээр үеэс өмнө, тодруулбал аравдугаар сарын 13-наас өмнө хийгдэх төлөвтэй байна.

Энэ бол Starship Version 2 загварын тав дахь бүрэн хэмжээний нислэг бөгөөд 2026 онд танилцуулагдах илүү сайжруулсан, илүү хүчирхэг Version 3 хувилбарын өмнөх сүүлчийн алхам байх юм. Гэхдээ энэхүү шилжилтийн хурдац, зоригтой шийдвэрүүд нь тун удахгүй болох энэ нислэгийн үр дүнгээс хамаарах болно.

Маневр нэмэгдүүлсэн замнал ба хиймэл дагуулын системийн туршилт

Энэ удаагийн нислэгийн ерөнхий бүтэц өмнөхтэй төстэй: Super Heavy нэртэй эхний шатны хөөргөгч нь Мексикийн буланд буух бол, дээд шат буюу “Ship” нь дэлхийг тойрсон замналаар нисэн, Энэтхэгийн далайд дахин орж усанд буух хуваарьтай. Гэвч энэ удаа SpaceX компанийн инженерүүд хөлгийн буцах замд шинэчлэл оруулж, “динамик чиглэлийн маневр” хэмээх шинэ аргачлалыг туршихаар төлөвлөжээ.

Энэхүү маневр нь Starship хөлгийг ирээдүйд Starbase төв рүү шууд буулгах нарийн тооцооллыг туршихад чиглэж буй бөгөөд нислэгийн хяналтын алгоритм болон сансрын хөлгийн удирдлагын нарийвчлалд үнэлгээ өгөх чухал туршилт болох юм.

Super Heavy B15: Шинэ үеийн буултын хөдөлгүүрийн стратеги

Энэ удаагийн нислэгт B15 дугаартай Super Heavy booster ашиглагдах бөгөөд өмнө нь 2025 оны гуравдугаар сард болсон нислэгт амжилттай бууж, Mechazilla системийн “чопстик” гаруудаар баригдсан туршлагатай. Boost-д суурилуулсан 33 ширхэг Raptor хөдөлгүүрийн 24 нь өмнөх нислэгүүдэд хэрэглэгдэж байсан нь дахин ашиглах технологийн баталгааг харуулж байна.

Шинэ нислэгийн гол зорилго нь шинэ үеийн Super Heavy-д зориулсан хөдөлгүүрийн буултын дарааллыг турших явдал юм. Урьд нь 13 хөдөлгүүр асааж байснаас шууд гурван хөдөлгүүрт шилждэг байсан бол энэ удаа завсрын таван хөдөлгүүртэй шат нэмэгдсэн. Энэ нь хөдөлгүүрийн гэнэтийн унтралтад нөөцтэй хариу үйлдэл үзүүлэх чадамжийг нэмэгдүүлэх зорилготой гэж SpaceX мэдээлсэн.

Дулааны хамгаалалт: Металл ба керамик хавтангийн ялгаа

Starship хөлөг өндөр хурдтайгаар агаар мандалд дахин нэвтрэх үед онцгой халалт үүсдэг тул дулааны хамгаалалтын системд байнгын шинэчлэл шаардагддаг. Өмнөх туршилтын нэгэн адил SpaceX нь энэ удаа зарим керамик хавтангуудыг санаатайгаар авч хаяж, хөлгийн эмзэг бүсүүдийн тэсвэрийг шалгахаар зорьжээ.

Гэхдээ энэ удаагийн нислэгт металл туршилтын хавтан нэмээгүй бололтой. SpaceX-ийн нислэгийн найдвартай байдлын захирал Билл Герстенмайер “металл хавтан нь илүү бат бөх боловч дулаан хянах чадвар сул” гэж тайлбарласан. Тэрээр өмнөх нислэгийн үеэр хөлгийн гадаргуу дээр металлын исэлдлээс үүдэлтэй улбар шар толбо үүссэн тухай дурдсан нь тус материалыг дахин хэрэглэхгүй байх шалтгаан болжээ.

Хурдан, үр ашигтай дахин ашиглах технологийн эрин

SpaceX-ийн зорилго бол Starship хөлгийг нислэгийн дараа богино хугацаанд засварлах шаардлагагүйгээр дахин ашиглах бүрэн чадвартай болгох явдал. Энэ нь ирээдүйд хүн төрөлхтний Сар, Ангараг руу хийх олон дахин нислэгийн үндэс суурь болох юм. Дулааны хамгаалалтын систем, буултын хөдөлгүүрийн алгоритм, замналын маневр зэрэг нь бүгд энэ том зорилгын жижиг хэсгүүд билээ.

2025 оны сүүлчийн энэ туршилт нь зөвхөн нислэгийн амжилт төдийгүй, ирээдүйн оддын зүг хөл тавих инженерчлэлийн шинэ үеийг тодорхойлох өндөр ач холбогдолтой нислэг байх нь дамжиггүй.

Эх сурвалж: Gizmodo

What do you think?

Орой унтдаг хүмүүс сэтгэл гутралд өртөх эрсдэл өндөр байдаг

Орой унтдаг хүмүүс сэтгэл гутралд өртөх эрсдэл өндөр байдаг

Трампын гар утасны худалдаанд гарах хугацаа хойшиллоо

Трампын гар утасны худалдаанд гарах хугацаа хойшиллоо