B-2 Spirit: АНУ-ын Нисэх хүчний нууцлаг онгоцны онцлог
B-2 Spirit нь АНУ-ын Нисэх хүчний хамгийн нарийн төвөгтэй, сонирхолтой онгоцнуудын нэг юм. Энэ онгоц нь нууцлалт дэвшилтэт технологиор бүтээгдсэн хоёр дахь онгоц бөгөөд АНУ-ын анхны нууц стратегийн бөмбөгдөгч онгоц юм. Эхэндээ B-2 нь бороотой үед нисэх боломжгүй байсан ч энэ асуудлыг шийдвэрлэж чадсан. Энэ онгоц нь маш өндөр өртөгтэй байсан тул АНУ зөвхөн 21 ширхэгийг үйлдвэрлээд хөтөлбөрийг зогсоосон.
Гэсэн хэдий ч B-2 онгоц нь B-21 Raider-ээр солигдох хүртэл үйл ажиллагаагаа үргэлжлүүлсээр байна. Энэ онгоц нь агаарын цэнэглэлтээр хязгааргүй зайд нисэх боломжтой тул дэлхийн хаана ч бай руу бөмбөг хаях чадвартай. АНУ-ын бүх B-2 онгоцнууд Миссури мужийн Whiteman агаарын баазаас 509-р бөмбөгдөгч жигүүрээр нисдэг. Эдгээр онгоцуудыг Миссури мужид хадгалах шалтгаануудын нэг нь тэдний онцгой хадгалах шаардлагатай холбоотой юм.
B-2 онгоц нь агааржуулалттай ангаруудад хадгалагдах ёстой бөгөөд энэ нь олон онгоцны хувьд ердийн зүйл биш юм. Энэ нь тэдний радарын долгион шингээх материалуудын температурын өөрчлөлт, чийгшил, тоосонд маш мэдрэмтгий байдагтай холбоотой. Иймээс тэдгээрийг тусгай уур амьсгал хянах ангаруудад хадгалах шаардлагатай бөгөөд эс тэгвээс тэдний аюулгүй байдлыг хангах бүрэлдэхүүн хэсэгт гэмтэл учирч болзошгүй. Хэрэв АНУ-ын 19 B-2 онгоцыг шилжүүлэх шаардлага гарвал тусгай зөөврийн хоргодох байр газар дээр нь барьж болно.
B-2 Spirit-ын онцгой хадгалах шаардлага

Whiteman агаарын баазын ангарууд B-2 онгоцны флотыг хадгалахад хангалттай боловч зөөврийн сонголтууд ижил төрлийн нөхцлийг хангадаг. Анх зөөврийн хадгалах нэгжийг B-2 Shelter Program гэж нэрлэж байсан ч одоо B-2 Shelter System (B2SS) Extra Large Deployable Aircraft Hangar Systems (XLDAHS) гэж нэрлэгдэх болсон. XLDAHS нь худалдааны бэлэн бүтээгдэхүүнийг ашиглан агаарын тээвэрлэх боломжтой, бат бөх, суурилуулах, засварлахад хялбар, дэлхийн хаана ч ажиллах боломжтой системийг хангадаг.
Эдгээр хоргодох байр нь 76 метр өргөн, 18 метр өндөр, 79,380 кг жинтэй. Нэг бүр нь 2-2.5 сая ам.долларын үнэтэй. Эдгээрийг ашигласнаар B-2 онгоцыг бай руу ойртуулан байрлуулах боломжтой болдог. Энэ нь Миссури мужаас Афганистан зэрэг газрууд руу 44.3 цагийн урт аяллыг багасгадаг. Эдгээр хоргодох байруудыг дэлхийн аюулгүй бүсүүдэд, тухайлбал Диего Гарсиа зэрэг газруудад барьсан. Урьдчилан бэлдсэн ангаруудыг ашиглах боломжгүй, учир нь тэдгээр нь B-2 онгоцыг байнгын ажиллагаанд бэлэн байлгах уур амьсгалын хяналтын шаардлагыг хангаж чадахгүй.
Эдгээр ангарууд нь B-2-ын оронд ашиглагдах B-21 Raider онгоцны хувьд Edwards агаарын баазад баригдсан ангаруудтай төстэй бөгөөд 30 метр урт, 67 метр өргөн, 18 метр өндөртэй. Гэсэн хэдий ч шинэ бөмбөгдөгч онгоц нь нууцлалын бүрхүүлийг хадгалахын тулд уур амьсгалын хяналт шаарддаггүй. Харин B-2 онгоцны далавчны өргөн нь 52 метр, өндөр нь 5 метр, урт нь 21 метр юм. Гуам дахь Andersen агаарын баазад B-2 болон бусад том онгоцуудыг багтаах боломжтой уур амьсгал хянах ангар байдаг.
Эх сурвалж: slashgear.com