Хиймэл оюун ухаан боловсролын салбарт шинэ сорилтуудыг бий болгож байна
Марко Масаро нь Флоридагийн Өмнөд Баруун Төрийн Коллежид англи хэлний зохиолын хичээл заадаг бөгөөд 2023 онд түүний ажил илүү хүндэрсэн байна. ChatGPT зэрэг хиймэл оюун ухааны (AI) програмууд үнэгүй ашиглах боломжтой болсноор АНУ-ын дээд боловсролын салбарт автомат хууран мэхлэлт ихэссэн байна. Оюутнууд AI ашиглан эссэ бичиж байгаа бөгөөд энэ хандлага улам бүр нэмэгдэж байна. Масаро хэлэхдээ, түүний ангийн 25 оюутнаас тав хүртэлх нь AI-ээр бичсэн мэт эссэ өгдөг гэжээ.
ChatGPT анх гарч ирэхэд оюутнууд үүнийг хууран мэхлэхэд ашиглаж байгааг анзаарсан Масаро өдөрт хэд хэдэн AI шалгагч ашиглан эссэ шалгадаг байжээ. Хэрэв ихэнх нь AI-ээр бичигдсэн гэж үзвэл тэр итгэдэг байв. Гэвч одоо сургууль нь оюутнуудын ажлыг ийм програмд оруулахыг зөвшөөрөхгүй байгаа нь хувийн нууцад халдсан гэж үзэж байна. Мөн AI илрүүлэгчдийн нарийвчлал найдвартай биш гэдэг нь асуудал болж байна.
Иймээс Масаро өөрийн мэдрэмжээр эссэ хууль бусаар бичигдсэн эсэхийг үнэлэх шаардлагатай болжээ. Тэрээр AI-ээр бичигдсэн эсэхийг тодорхойлох шалгуур жагсаалт гаргажээ. Эссэ ирэх бүрт тэр энэ жагсаалтыг ашигладаг байна. Тэрээр Gizmodo-той хуваалцсан бөгөөд AI-ээс үүдэлтэй Америкийн багш нарын тулгарч буй хүнд нөхцөл байдлыг тодруулжээ.
Хэт олон эм-даш буюу зураас (—)
Эссэ AI-ээр бичигдсэн байж болох нэг шинж тэмдэг нь хэт олон эм-даш юм. ChatGPT зэрэг програмууд эдгээрийг ихээр ашигладаг. Масаро оюутнаас хэрэв AI-ээр эссэ бичсэн гэж сэжиглэвэл компьютер дээр эм-даш хэрхэн үүсгэхийг асуудаг. Оюутан үүнийг хэрхэн хийхээ мэдэхгүй бол асуудал тодорхой болдог гэжээ.
Эхлэлгүй догол мөр
Масаро хэлэхдээ, уламжлалт коллежийн эссэний хэв маягт харшлах байдлаар, чатботоос хуулж авсан текст нь догол мөрийн эхлэлгүй байдаг. ChatGPT болон түүнтэй төстэй програмуудын гаргалт нь догол мөрийн эхлэл шаарддаггүй. Хэрэв оюутны эссэ том блоктой текстээр тодорхойлогддог бол робот бичсэн байх магадлалтай.
Төгс дүрэм ба гүехэн агуулга
Хэрэв оюутан төгс үг хэллэгтэй эссэ өгсөн боловч агуулга нь бага бол энэ нь алгоритмын бүтээлийн шинж тэмдэг байж болно гэж Масаро хэлжээ. AI-ээр бичигдсэн эссэ нь “нэгэн жигд өгүүлбэр болон догол мөрийн урттай” бөгөөд “хэт албан ёсны өнгө аяс” агуулдаг гэжээ.
Ноорог түүхгүй
Масаро хэлэхдээ, хичээлийн явцад ноорог бичих үйл явцад оролцоогүй байх нь бас нэгэн шинж тэмдэг гэжээ. Оюутан эссэ бичихэд сургуулийн бичгийн төвтэй уулзсан гэж хэлж болох ч үнэндээ тэгээгүй байдаг. Эссэ нь “оюутанд тохиромжгүй үгс” агуулж, өмнөх ажлуудад харагдаагүй гэнэт өндөр түвшний үгсийг ашигласан байж болно.
Хувийн бус бичлэг
Масаро заримдаа хувийн эргэцүүллийн эссэ өгдөг. Оюутан өөрийн туршлагаас бичсэн бол AI-ээр бичигдсэн эссэ нь “найрамдал” гэх мэт ерөнхий ойлголтуудыг хэт их онцолдог гэжээ.
Үлдсэн асуултын оролтууд
Зарим оюутнууд хууран мэхлэхдээ хэтэрхий хайнга хандаж, чатботтой харилцсан асуултын оролтуудыг эцсийн эссэндээ үлдээсэн байдаг гэж Масаро хэлжээ.
Хуурамч ишлэлүүд
AI нь мэдээллийг “халлюцинаци” хийх хандлагатай байдаг. Оюутны эссэнд AI-ээс үүдэлтэй ишлэлүүд нь буруу эсвэл зохиомол мэдээлэл, хуурамч ишлэлүүдээр илэрдэг. Энэ нь Масарогийн хувьд эссэнд буй баримт үнэн эсэхийг шалгах нэмэлт ажлыг бий болгодог.
Оюутныг хууран мэхэлсэн талаар нүүр тулан ярих нь хэцүү байж болох ч ихэвчлэн юу болсон нь тодорхой байдаг гэж Масаро хэлжээ. Хийсэн оюутан ихэвчлэн AI ашигласан гэдгээ хүлээн зөвшөөрдөг эсвэл Масарогийн имэйлд хариу өгөхгүй байдаг. Гэмгүй оюутнууд ихэвчлэн эсэргүүцдэг бөгөөд Масаро тэдэнд итгэдэг гэжээ.
AI бичлэгийн өсөлт нь оюутнуудын өөрсдийн оюун санаа, бүтээлч байдлыг хөгжүүлэх боломжийг хулгайлж байгаа нь хамгийн том харамсалтай зүйл гэж тэр хэлжээ. “Энэ бол тэдний дуу хоолойг олох ёстой цаг үе” гэж тэр хэлсэн бөгөөд AI тэдний өмнөөс ярьж (бодож) байна.
Эх сурвалж:
The Biggest Signs That AI Wrote a Paper, According to a Professor
How do you spot a ChatGPT written paper?