in

Subaru-д таалагдахгүй Тоёотагийн гибридийн шатахуун зарцуулалтын үзүүлэлт

Subaru-д таалагдахгүй Тоёотагийн гибридийн шатахуун зарцуулалтын үзүүлэлт

Subaru эргэн ирж, гибрид загваруудаа танилцууллаа

Subaru-ийн үнэнч хэрэглэгчид 2021 оноос хойш Toyota-ийн хуучин технологийг ашигласан үнэтэй Crosstrek PHEV-ээс өөр гибрид загварыг гаргахыг хүсэж байсан. Subaru 2014 онд Crosstrek загвартаа өөрийн системийг хөгжүүлэх гэж оролдсон ч амжилтгүй болсон. 2019 онд Toyota болон Subaru хамтран Crosstrek PHEV загварыг бүтээсэн бөгөөд энэ нь Toyota-ийн гибрид технологийг жинхэнэ AWD системтэй хослуулсан. Гэсэн ч энэ загвар жижиг SUV PHEV-ийн хувьд үнэтэй байсан. 2023 онд Subaru энэ чиглэлээсээ ухарч, хэрэглэгчид нь сэтгэл дундуур үлдсэн. Subaru-ийн хэд хэдэн амжилттай өрсөлдөгчидтэй харьцуулахад Subie-ийн цувралд нэг ч гибрид загвар байхгүй байсан. Гэвч энэ жил Subaru хоёр шинэ цахилгаан автомашин болон нэг гибрид загвар болох Forester-ийг танилцууллаа.

Өмнөх үеийн адил, Subaru болон Toyota нар 2025 оны Subaru Forester гибрид загварыг хамтран хөгжүүлсэн. Энэ удаад Subaru өөрийн технологийг их хэмжээгээр хөгжүүлсэн боловч Toyota гибрид системийн шийдвэр гаргалт болон инженерчлэлд ихээхэн оролцсон бөгөөд Subaru нь үр дүнтэй AWD системийг хөгжүүлэхэд тусалсан. Одоо Forester нь Toyota RAV4-тай бензин хөдөлгүүртэй SUV болон AWD SUV гэсэн хоёр тал дээр өрсөлдөж байна. Хэмжээ, ачааны багтаамж, гэр бүлд ээлтэй байдал, үр ашиг зэрэгтээ ижил төстэй болсон тул аль нь илүү вэ гэдэг асуулт гарч ирж байна.

Тэд маш төстэй боловч бас маш өөр

Эдгээр хоёр загвар хоёулаа 90-ээд оны үеийн бүтээгдэхүүн. Toyota RAV4 1994 онд анх гарч ирсэн боловч 1996 он хүртэл 4WD байгаагүй. Энэ нь жижиг, чадварлаг, өргөн зайтай, хямд үнэтэй Японы SUV-уудын нэг хэсэг болж байсан. Дараа нь 1998 онд Subaru Forester гарч ирсэн бөгөөд AWD системтэй, олон хүний сэтгэлийг татсан онцлогтой байв. Эдгээр SUV-ууд маш их борлуулалттай байсан ч Toyota 2016 онд RAV4-ийг гибрид болгосноор (Crosstrek гибридийн анхны загварын жилийн дараахан) хурдан борлуулалттай Forester-ээс давуу талтай болсон. Forester нь гибрид загвар болох хүртэл бүтэн арван жил өнгөрсөн.

Toyota нь 2005 оноос хойш Subaru-ийн хувьцааг нэмэгдүүлж байгаа бөгөөд энэ хамтын ажиллагаа нь маш сонирхолтой автомашинуудыг бий болгосон. Subaru BRZ болон Toyota GR86 нь үүний гайхалтай жишээ юм. Subaru нь гайхалтай AWD системийн нууц жорыг хуваалцсан бол Toyota нь сайн гибрид системийн нууцыг хуваалцсан. Иймээс Subaru Forester гибрид нь RAV4-тай олон зүйлээрээ адил боловч зарим чухал ялгаанууд бий.

Эхний ялгаа нь AWD систем

Toyota болон Subaru нууцаа хуваалцдаг ч Toyota RAV4 AWD гибрид нь уламжлалт AWD системийг агуулаагүй. RAV4 нь зөвхөн гибридээр худалдаж авсан тохиолдолд AWD байдаг бол Subaru нь ямар ч хөдөлгүүртэй байсан AWD байдаг. Toyota-ийн AWD систем нь урд талдаа хоёр тэнхлэгтэй, харин хойд “тэнхлэг” нь цэвэр электрон байдаг. Хойд тэнхлэг болон хөдөлгүүрийн хооронд ямар ч физик холбоо байхгүй. Халтиргаа илрүүлэхгүй үед SUV нь үр ашигтай байхын тулд урд дугуйг илүүд үздэг. Халтиргаа илэрсэн үед эсвэл жолооч “Trail” горимд шилжүүлсэн үед AWD систем нь жигд хуваагддаг. Халтиргаа байхгүй дугуйг автоматаар тоормослож, халтиргаа байгаа дугуй руу хүч дамжуулдаг.

Subaru-ийн AWD систем нь уламжлалт хэвээрээ. Өмнөх Forester загваруудын адил, дөрвөн дугуй нь урд болон хойд дифференциалтай холбогдсон өөрийн тэнхлэгтэй. Мөн урд болон хойд дугуйг эргэх хурд нь өөр байхад боломж олгодог төв дифференциалтай. Энэ бол Subaru-ийн үргэлж сайн хийдэг зүйл бөгөөд автомашин үйлдвэрлэгч дараагийн үе рүүгээ энэ уламжлалаа авч яваа нь сайхан хэрэг. Гэхдээ энэ нь нэг том сул талтай: механик AWD систем нь электрон (эсвэл “ухаалаг”) AWD системээс илүү их шатахуун зарцуулдаг. Энэ нь бартаат зам болон муу цаг агаарын нөхцөлд илүү үр дүнтэй боловч миль тутамд илүү их шатахуун зарцуулдаг.

Toyota нь Subaru-аас мильээр илүү… үнэхээр

Би Toyota-г Subaru-гаас долоо хоногийн өмнө туршиж үзэхэд, AWD байхад хэр үр ашигтай байгаад гайхаж байсан. Долоо хоногийн турш би Normal горимд 36.2 миль/галлон дундажлаж байсан бөгөөд Eco горимд шилжүүлсний дараа 36.3 болж өссөн. Хэрэв би эхнээс нь Eco горимд байсан бол 38 миль/галлон хүрэх байсан гэдэгт итгэлтэй байна. Хоёр хүүхэдтэй, ачаа, нөхөртэйгээ, дунд хэмжээний SUV байхад энэ нь үнэхээр гайхалтай. Одоог хүртэл би илүү үр ашигтай гибрид SUV жолоодож үзээгүй.

Нөгөө талаас, Subaru нь 30 миль/галлон давж чадаагүй. Ихэвчлэн хот дотор, хааяа хурдны зам дээр явахад хамгийн ойрхон 30 миль/галлон хүрсэн нь 29.2 байсан. Хот дотор, бага хурдтай, олон зогсолттой үед 26.5 хүртэл буурсан. Гэсэн ч жинхэнэ механик AWD системтэй SUV-ийн хувьд энэ нь гайхалтай.

RAV4-ийн Forester-ээс давуу тал нь үнэ юм. RAV4 гибридийн LE буюу үндсэн загвар нь 32,600 доллараас эхэлдэг бол Forester гибрид нь 36,595 доллараас эхэлдэг. RAV4 Limited-ийн дээд үнэ нь 40,905 доллар бол Subaru Touring гибрид нь 43,295 доллар байна. Хэрэв бид PHEV-ийн тухай ярьж байгаа бол Toyota илүү үнэтэй сонголт болох боловч Forester нь PHEV байхгүй тул энэ нь яг шударга өрсөлдөөн биш юм.

Дүгнээд хэлэхэд

Subaru Forester нь хүчирхэг RAV4-тай өрсөлдөх боломжтой боловч одоогоор тийм түвшинд хүрээгүй байна. Би Subaru-ийн үнэнч хэрэглэгч боловч хэн нэгэн зөвхөн гибрид загварын хувьд RAV4 болон Forester-ийн хооронд эргэлзэж байвал би RAV4-ийг санал болгох болно. Toyota нь өөрийн гибрид болон eCVT системийг олон жилийн турш сайжруулж, боловсруулсан бол Forester нь гибрид загварын хувьд анхны жилээ туршиж байгаа юм.

Гэсэн ч, RAV4-аас илүү Forester-ийн талаар надад таалагдсан зүйл олон байсан ч энэ тухай дараа ярих болно. Би хуучинсаг үзэлтэй байж магадгүй ч ямар ч автомашины анхны загварын жилд болгоомжтой ханддаг. Subaru 2026 оны загвараас туршлага хуримтлуулж, өсөхийг нь хүлээж, анхааралтай ажиглах болно.

Эх сурвалж:

Subaru Isn’t Going to Like Toyota’s Hybrid MPG Numbers

Toyota’s hybrid MPG figures are tough to beat. See how their latest models stack up against Subaru’s, and why Subaru’s hybrid fuel economy might be a downside.

What do you think?

Supergirl-ийн анхны дүр төрхийг сонирхуулж байна

Supergirl-ийн анхны дүр төрхийг сонирхуулж байна

2025/26 оны EFL цомын тэмцээн: Тоглолтын хуваарь, үр дүн, тойргийн огноо, бүрэн хуваарь

2025/26 оны EFL цомын тэмцээн: Тоглолтын хуваарь, үр дүн, тойргийн огноо, бүрэн хуваарь